امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۸/۱۱/۱۴ تعداد بازدید: ۱۳۱
print

مشارکت ۶۰ هزار تشکل مذهبی در جشن‌های دهه فجر

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی گفت: امسال ۶۰ هزار تشکل دینی شامل هیئت‌ها، کانون‌های فرهنگی و مجامع دینی به‌صورت مستقیم در برگزاری جشن‌های دهه‌فجر مشارکت می‌کنند.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، نشست کارگروه هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی و مردمی گرامیداشت بزرگداشت دهه فجر صبح امروز یکشنبه ۱۳ بهمن۹۸ با حضور اصحاب رسانه در سالن اجتماعات معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در ساختمان شهید نواب برگزار شد.
حجت‌الاسلام سید ناصر میرمحمدیان معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی و رئیس این کارگروه در این نشست اظهار داشت: بسیاری از دشمنان انقلاب اسلامی از روزهای نخست پیروزی اعتقاد داشتند که این انقلاب ادامه پیدا نخواهد کرد حتی سال گذشته اظهار کردند که این انقلاب چهلمین سال خود را نخواهد دید، اما امروز در حال برگزاری جشن‌های چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب هستیم. ما باوجود آنکه مشکلات و سختی‌های بسیاری داریم اما مسیر حرکت انقلاب دارای آینده‌ای روشن است.

وی بابیان اینکه شورای تبلیغات اسلامی دارای ۲۲ کارگروه برای برگزاری جشن‌های دهه فجر است، اظهار داشت: یکی از این کارگروه‌ها مربوط به هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی مردمی است که همگی جزء رویش‌های انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند.

میرمحمدیان ادامه داد: هم‌اکنون ۹۰ هزار هیئت مذهبی و هزار و ۴۰۰ انجمن اسلامی در سازمان تبلیغات اسلامی ثبت‌شده‌اند و مجموعه‌هایی همچون مساجد، انجمن‌ها و مراکز فرهنگی دیگر در قالب تشکل‌های دینی به‌صورت خودجوش در حال فعالیت هستند که در زمان‌های مختلف با استفاده از ایمان معنوی مردم وارد عمل شده و نیازهای کشور را برطرف کردند به‌طور مثال در حوزه خدمات اجتماعی این تشکل‌ها در زمینه کمک‌رسانی به سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان خدمات بسیار عالی داشتند.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه اگر از این ظرفیت لایزال به‌درستی استفاده شود بسیاری از مشکلات را برطرف خواهد کرد، گفت: برای گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی ۶۰ هزار تشکل دینی شامل هیئت‌ها،کانون‌های فرهنگی و اجتماعی، مجامع و. .. به‌صورت مستقیم مشارکت خواهند داشت که درمجموع ۱۲۰۰ همایش بزرگ و سرا سری را برگزار خواهند کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های اصلی و مردمی پیش‌بینی‌شده از سوی این تشکل‌ها در ایام‌الله دهه فجر تصریح کرد:‌ برگزاری هزار و ۴۰۰ محفل قرآنی، اعزام ۴۳۵۰۰ مبلغ و مبلغه به سراسر کشور، برگزاری ۸۰۰ گفتمان دینی در مساجد، دانشگاه‌ها و مدارس با موضوعاتی از قبیل تبیین گفتمان انقلاب اسلامی، بیانیه گام دوم انقلاب و شاخص‌های جوان تراز ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده است.

میرمحمدیان ادامه داد: امسال ضایعه عظیم شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی را گذرانیدم که مجموعه‌های مردمی در این ایام روزانه حدود ۱۰۰ برنامه در مساجد و مجموعه‌های مختلف برگزار کردند که با توجه به مصادف شدن چهلمین روز شهادت این سردار بزرگ اسلام با ایام‌الله دهه فجر ۶۰ برنامه بزرگداشت شاخص در مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی بابیان اینکه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی ذیل این سازمان در مناسبت‌های مختلف به‌منظور بهره‌برداری از آن‌ها در حوزه دین تشکیل می‌شود،گفت: این ستاد مصوب کرده است ۲۵۰ جلسه خاطره گویی انقلاب با همایش‌های فصلی با تشکل‌های میان تخصصی این سازمان شامل شورای هیئت‌های مذهبی، کانون مداحان، اتحادیه انجمن‌های اسلامی، جمعیت بانوان فرهیخته و مجمع کانون‌های فرهنگی برگزار شود.

وی افزود: در روز ۱۹ بهمن‌ماه مصادف با سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) بناست همایش بانوان انقلابی در مصلی‌های کشور برگزار شود همچنین هیئت‌های مذهبی نیز در شب و روز وفات این بانوی بزرگ اسلام مراسم عزاداری برگزار خواهند کرد که در این قالب به بزرگداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین چهلم شهدای مقاومت نیز خواهند پرداخت.

میرمحمدیان گفت:‌ ساماندهی غرفه‌های خدماتی در سطح شهرها و حاشیه مراسم‌ها نیز در دستور کار است که بنا داریم در این قالب خدمات متنوعی را به مردم ارائه کنیم.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی بابیان اینکه این سازمان در حوزه مساجد نیز ورود جدی دارد اما بنا نداریم نهادی به مجموعه‌های گسترده متولی امور مساجد اضافه کنیم، گفت: هم‌اکنون فعالیت‌های هزار امام محله در شهرهای مختلف، ۴ هزار مسجد در روستاها و ۲۵۰ مرکز فرهنگی و اجتماعی به‌صورت مستقیم توسط سازمان تبلیغات اسلامی مدیریت و برنامه‌ریزی می‌شوند که سازمان، مبلغ برای آن‌ها اعزام می‌کند و بنای ما آن است که امام جماعت مساجد امام محله باشد و در تمام شئون مردم حتی اشتغال و اقتصادی نیز وارد عمل شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در موسم‌های مختلف شامل عید غدیر، ماه رمضان، ماه محرم، نیمه شعبان، فصل تابستان، ایام عید نوروز و ایام دهه فجر که ظرفیت تبلیغ وجود دارد مبلغ و مبلغه به سراسر کشور اعزام می‌کند.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.