امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۴/۱۰/۲۷ تعداد بازدید: ۱۵۴۲
print

اولین اجلاس استانی نماز و آئین تجلیل از فعالان نمازلرستان برگزار شد

اولین اجلاس استانی نماز و آئین تجلیل از فعالان نمازلرستان درسالن همایش های استانداریاین استان برگزار شد.

 

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلغیات اسلامی لرستان،دراین مراسم مسعود، دریس رئیس اجلاس نماز کشور به ارائه پاسخ‌های مقام معظم رهبری به سئوالات مردم در خصوص نماز پرداخت.

 رئیس اجلاس نماز کشور پاسخ مقام معظم رهبری را در خصوص سئوالی به این مضمون که مقصود از ترویج نماز چیست؟ را به این‌گونه بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند، ترویج نماز یعنی همگانی کردن و تبیین نماز و آسان کردن دسترسی به آن است.

وی پاسخ مقام معظم رهبری در خصوص سئوال مبنی بر اینکه برای رونق‌بخشی بر کیفیت مطلوب نماز چه باید کرد و چه کسانی در این رابطه نقش دارند، را به شرح زیر ارائه داد: باید تلاش‌های فرهنگی، هنری، برنامه‌ریزی‌ها و آموزش‌ها به گونه‌ای طراحی و اجرا شوند که نماز با کیفیت و مطلوب روز به روز در میان مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان رونق یابد و همه از آن بهره‌مند شوند، دستگاه‌های فرهنگی بیش از سایرین باید در این زمینه فعالیت کنند.

وی  سئوال بعدی از مقام معظم رهبری و پاسخ ایشان را این‌گونه بیان کرد: بهترین خدمت به نسل جوان چیست؟ دل و جان جوان آماده‌ترین کانونی است که نور حضور نماز و یاد خدا در آن نفوذ پیدا می‌کند، بنابراین آشنا کردن جوانان با نماز خدمتی بزرگ به جامعه است.

دریس در پایان اقامه نماز را عامل جلوگیری از نفوذ فتنه و پیش‌گیری از جرم و جنایت در جامعه دانست و بیان کرد: جامعه امروزی بالاترین میزان استرس و اضطراب خود را تجربه می‌کند و به دنبال آرامش است و این آرامش تنها ادای فریضه نماز میسر است.

گفتنی است،در پایان این مراسم از حجت‌الاسلام مهدوی،مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان بعنوان فعال حوزه نماز با اهداء لوح تقدیر تجلیل بعمل آمد.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.