امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۴/۱۰/۱۹ تعداد بازدید: ۱۲۶۰
print

ترویج گفتمان انتخاب اصلح اولویت باشد

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: ترویج گفتمان انتخاب اصلح اولویت باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان،حجت‌الاسلام مهدوی،مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: انسان موجودی اجتماعی است که نیازها و خواست های او جز با همکاری و همیاری و تبادل نظر فکری برآورده نمی شود. انسان با کمک و همفکری توانسته است به اختراعات و اکتشافات بزرگ و بهره برداری از آن دست یابد و پیشرفت علم و تکنولوژی، لزوم هرچه بیشتراین کار جمعی و تبادل اطلاعات و آرا و نظرات رادرمیان انسان ها، ملت ها و دولت ها بیشترو بیشتر می نماید لذا با نزدیک شدن به انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای تاسلامی  و در غوغای مناظرات و تبلیغات گروههای گوناگون، این سؤال برای ما پیش می آید که به چه کسانی رأی دهیم تا تکلیف شرعی و ملی خود را بدرستی انجام دهیم؟ به عبارت دیگر معیار مابرای انتخاب کاندیدای اصلح چیست؟
وی افزود: شرکت در انتخابات حق قانونی شهروندان در نظام مردم سالاری دینی است؛ اما همانطور که گفته شد اگر در انتخاب مصادیق اشتباه شود این حق قانونی به درستی ادا نخواهد شد و مردم بعد از انتخابات باید یک دوره معین را تحمل کنند، شاید یکی از بهترین ملاک ها برای تشخیص مصادیق صالح و اصلح، معیارهایی باشد که از سوی امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام شده است، مقام معظم رهبری در این باره می فرمایند: همچنان که شرکت در انتخابات یک وظیفه است،گزینش خوب و اگاهانه هم یک وظیفه است.

وی با اشاره به اینکه رایج شدن گفتمان اصلح در جامعه از جایگاه دین و منطق پذیرفته شده است، خاطرنشان کرد: اینکه افراد چه طرفدارانی دارند، به چه حزبی متعلق هستند اینها در معیار دینی و منطقی جای ندارد بلکه ملاک عمل باید اصلح بودن افراد از لحاظ ویژگی‎های مختلف باشد.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه ما انقلاب کردیم تا معیارهای اصلی و واقعی زنده بماند، گفت: وقتی معیارها را درست کنیم گفتمان‎سازی ایجاد می‎شود و خود به خود مردم به گزینه‎های اصلح می‎رسند.

 

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.