امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۳/۶/۹ تعداد بازدید: ۵۸
print

حضرت معصومه (س) تبلورعینی مکتب و نظام فکری اسلام است

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان،حجت‌الاسلام مهدوی،مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان ضمن تبریک فرا رسیدن ولادت حضرت معصومه و دهه کرامت گفت: کی از مسایل مهم و پیچیده ای که امروزه متولیان تعلیم و تربیت اسلامی با آن روبه رو هستند، مسأله چگونگی الگوسازی از اسوه های دینی متناسب با شرایط
موجود است. چرا که به طور قاطع می توان گفت که در نظام تربیتی اسلام، یکی از عوامل مؤثر در تکون شخصیت مذهبی همانندسازی با الگوهای برتر است.

وی افزود: الگوی تربیتی  که در فرهنگ اسلامی از آن به اسوه،امام، شاهد تعبیر می‌شود، عبارت از، شخص یا جامعه ای است که می تواند آیینه یاتبلورعینی یک مکتب یا نظام فکری باشد و حضرت معصومه (س) آینه تمام نمای نظام فکری اسلامی است که می تواند  الگوی بارز برای دختران و بانوان جامعه اسلامی است.

وی اظهار داشت: اگر زنان ما اراده کردند و خواستند که الگوهای حسنه و برتری از زنان برجسته و تاریخ را به‌عنوان الگو برای خود برگزینند، برای الگوسازی باید ابتدا نظام عقیدتی و قالبهای فکری الگو را به خوبی بشناساند و بعد هم با حالات و رفتارهای الگو آشنا شوند تا بتوانند قدم بر جای قدم الگو نهند و در این صورت است که می توانند به سعادت دنیا و آخرت برسند.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.