امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۳/۶/۹ تعداد بازدید: ۳۷۹
print

حضور معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان در صدا و سیمای مرکز لرستان

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان،حجت‌الاسلام غلامی،معاون فرهنگی،پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان با حضور درصدا و سیمای مرکز لرستان به بررسی حقوق فرزندان بروالدین از نگاه اسلامی پرداخت: درنگاه قرآنی تربیت اولاد جزو حقوق واجب است و چون رفتار پدر و مادر در وجود فرزند و تربیت او بسیار تأثیرگذار بوده، خداوند آنان را در مسیری که فرزندان می‌پیمایند، مسئول می‌داند و از والدین می‌خواهد که فرزند خودرا به راه حق ارشاد کنند.

وی افزود: والدین باید دراین سه محور(اخلاق، اعتقادات و پیروى عملى از شرع مقدس) انجام وظیفه کنند. مسئولیت آنان تنها تامین غذا، مسکن و بهداشت جسمانى نیست. آنها، پیش از آن که مسؤول تامین سلامت جسمانى و تامین معیشت فرزندان باشند، مسؤولیت تامین سلامت اخلاقى و اعتقادى و عملى آنها را بر عهده دارند.

 وی اظهار داشت: یکی از حقوق فرزندان، تعلیم قرآن به آنهاست؛ امیرالمؤمنین علی(ع) در این باره می‌فرماید: فرزند را بر پدر حقی است و پدر را بر فرزند حقی، حق پدر بر فرزند آن است که فرزند در هر چیز جز نافرمانی خدای سبحان او را فرمان برد و حق فرزند برپدر آن است که او را نام نیکو نهد و نیکو تربیت کند و قرآنش تعلیم دهد.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.