امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۳/۹/۲۶ تعداد بازدید: ۱۴۱
print

روحانیون با شناخت و بصیرت کافی در فضای مجازی ورود پیدا کنند

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان، حجت‌الاسلام سعید مهدوی‌، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان، درکارگاه آموزشی چالش‌های استفاده از فضای مجازی «نرم‌افزارهای تلفن همراه» ویژه روحانیون مستقر در استان، که سه‌شنبه ۱۸ آذر ماه در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد،گفت: اربعین حسینی نماد بزرگی از اجتماع عظیم عزاداران خاندان عصمت وطهارت است.
وی با اشاره به این‌که مبنای کار این سازمان بر این است که چند وقت یک بار روحانیون را در قالب برگزاری کارگاه‌های آموزشی گرد هم جمع کند،افزود:
یکی از چالش‌هایی که پرداختن به آن مهم است و مبلغین ما با آن روبه‌رو هستند فضای مجازی است.

 حجت‌الاسلام مهدوی‌امین، با اشاره به این‌که ما خواسته یا ناخواسته با این فضا روبه‌رو شده و در مقابل آن هستیم، اظهارداشت: ما باید تمام تلاش خود را
برای بهره‌برداری از این فضا را انجام دهیم که بتوانیم تبلیغات دشمنان را خنثی کنیم.

وی، با اشاره به این‌که فضای مجازی بحثی است که برگرفته از فضای ذهنی است، تصریح کرد: سیما و شبکه‌های ماهواره‌ای با ساختن انیمیشن‌هایی که در آن‌ها حیوانات، درختان، خورشید و تمام ارکان طبیعت صحبت می‌کنند، فضای ذهنی  کودک را تصویری کرده‌اند، و توانسته‌اند آن‌چه که در ذهن کودک ما می‌گذرد به تصویرکشیده شود و به خودی خود کودکان به‌سمت آن جذب می‌شوند.

 حجت‌الاسلام مهدوی‌امین، با اشاره به این‌که این فضا باعث شده که انسان رابطه خود را با دنیای اطراف قطع کند، افزود: فضای مجازی می‌تواند مضر باشد و یا در عین حال در آموزش مطالب دینی، مذهبی، پژوهشی و تربیتی به کمک ما بیاید.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان، افزود: این فضای مجازی می‌تواند آسیب‌هایی را به افراد برساند مانند این‌که فرد دچار خودفراموشی می‌شود از محیط
اطراف غافل می‌شود به‌عنوان مثال ساعت‌ها به تماشای برنامه‌های تلویزیونی می‌نشیند و از گذر زمان غافل است، قالب دوستان خود را از فضای مجازی انتخاب می‌کند که نمی‌توان به آن‌ها اعتماد کرد.
وی ادامه داد: این درحالی است که نسل‌های قبل بیشتروقت خود را بیرون از خانه و به فعالیت فیزیکی می‌پرداختند درصورتی که امروزه بیشتردوستان مجازی هستند آن هم با تصویر، صدا و بیوگرافی که نمی‌توان به آن صحه گذاشت ودر خانواده‌ها شاهد هستیم که اعضای خانواده ساعت‌ها در کنار یکدیگر هستند اما با هم صحبت نمی‌کنند و هرکس به کاری مشغول است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان، با بیان این‌که ما از نظر منابع قوی و غنی هستیم، تصریح کرد: این فضای مجازی خواستگاه ما نبوده است اما ناخودآگاه این فضای جدید در اختیار ما قرار گرفته است این درحالی است که ما خواستگاه قوی مانند اسلام را داریم به‌طوری که شبکه‌های تلویزیونی و ماهواره‌ای ما کارشان را به خوبی انجام داده‌اند.
وی با اشاره به این‌که کشورهای غربی از سایت‌ها و شبکه‌های مذهبی ما می‌ترسند به طوری‌که همه آن‌ها را فیلتر کرده و یا قطع می‌کنند، تأکید کرد: همه می‌دانند زمانی‌که حق و حقیقت خودش را نشان دهد همه به سمت آن حرکت می‌کنند، چراکه طبیعت وجودی انسان با دروغ، تعدی، تجاوز و مسائلی از این دست ناسازگار است.
حجت‌الاسلام مهدوی‌امین، با اشاره به این‌که روحانیون باید با شناخت و بصیرت کافی در فضای مجازی ورود پیدا کنند، اذعان کرد: روحانی باید با ابزار روز ارتباطات آشنایی داشته باشد تا زمانی‌که جوان به او مراجعه می‌کند با یک نفر روبه‎رو باشد که در کنارش احساس خوبی داشته باشد و با او راحت حرف بزند نه این‌که فکر کند که روحانی آن‌ها قدیمی فکر کرده و با علم روز آشنا نیست.

 

 

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.