امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۳/۱۱/۸ تعداد بازدید: ۳۴۷
print

ضرورت برگزاری کارگاه‌های آموزشی در خصوص سبک زندگی اسلامی در لرستان

به گزاش وابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان،بهوشنگ بازوند،استاندارلرستان درهمایش سبک زندگی اسلامی در خرم‌آباد اظهار کرد: این همایش‌ها در راستای زندگی به سبک اسلامی تأثیر بالایی دارد، اما آنچه مهم است خروجی این همایش‌ها است، یعنی پس از این اجرای این همایش‌ها باید یک
تغییر نگرش در مردم ایجاد شود که تغییر رفتار برای سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی همان هدفی است که ما برای برگزاری این همایش‌های برگزار می‌کنیم. 

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در چندین سال گذشته مفهوم‌های زیادی برای نام‌گذاری سال‌ها بیان کردند اما مفهوم اصلی همه این شعارها همان اجرای سبک زندگی اسلامی درجامعه است.

بازوند ادامه داد: مباحث سبک زندگی اسلامی در شعارهایی مانند نظم و انضباط اجتماعی نهفته است، زیرا اگر نظم نباشد یک هرج و مرجی در جامعه ایجاد می‌شود که به دور از سبک زندگی اسلامی است.

بازوند افزود: اگر امنیت در جامعه شکل پیدا نکند ما نمی‌توانیم به یک توسعه پایدار دست پیدا کنیم که این خود همان سبک زندگی اسلامی است.

استاندار لرستان با تأکید بر اینکه این همایش‌های باید به سمت آسیب‌شناسی بروند، گفت: مسئولان باید در قالب کارگاه‌های آموزشی چالش‌های پیش روی جامعه را به‌ویژه در استان لرستان آسیب‌شناسی و مشکلات آن را حل کنند.

بازوند اظهار کرد: یکی از اصول سبک زندگی اسلامی صرفه‌جویی است که این خود یکی از شعارهای سال بوده و مقام معظم رهبری بر آن تأکید داشته‌اند.

بازوند بیان کرد: میانگین سرانه درآمد مردم استان لرستان بسیار پایین است به گونه‌ای که لرستان بیست و نهمین استان کشور از نظر سرانه درآمدی است این در حالی است که سرانه مصرفی این استان را جزو چهار استان نخست کشور کرده است و در اینجا سبک زندگی اسلامی یک ضرورت است، زیرا اگر بخواهیم یک کار جدید انجام دهیم، باید خود را با جوامع دیگر مقایسه کنیم و هر روز به دنبال شکوفایی بیشتری باشیم. 

استاندار لرستان متذکر شد: وجدان کاری از اصول سبک زندگی اسلامی است که متأسفانه در بیشتر مواقع رعایت نمی‌شود، این در حالی است که اگر اصلاح الگوی مصرف به خوبی رعایت شود، امروز ما کمبود اعتبارات نداشتیم و این خود از سبک زندگی اسلامی به دور است.

وی عنوان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در خصوص سبک زندگی اسلامی در لرستان ضرورت دارد و ایجاد فرهنگ کار در لرستان، امروز باید به خوبی صورت گیرد که این همایش‌ها می‌تواند تأثیر بالایی داشته باشد.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.