امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۳/۸/۸ تعداد بازدید: ۳۱۳
print

عزاداری‌ محرم مطابق فتوای مراجع تقلید باشد

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان، حجت‌الاسلام سعید مهدوی‌امین، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان لرستان با حضور درهمایش بزرگ عاشورائیان که در سالن همایش‌های سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، ضمن قدردانی از وحدت مسئولان در برپایی مراسم عزاداری امام حسین(ع)، گفت: این شور و هم‌دلی باعث تقویت برنامه‌ها در ماه محرم می‌شود.
وی با بیان این‌که فلسفه قیام امام حسین(ع) را می‌توان درکلمات آن حضرت، به‌راحتی دریافت، افزود: امام حسین(ع) برای اصلاح دین مبین اسلام قیام کرد و باید متوجه این مطلب بود که اصلاح دین اسلام جز با امر به معروف و نهی از منکر امکان‌پذیر نیست و امروزه بالاترین معروف ما حفاظت از حکومت اسلامی ایران است که به‌عنوان الم‌القرای جهان اسلام معرفی شده است.
حجت‌الاسلام مهدوی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به مسئولان هیئات مذهبی، وحدت را اساس کار مذهبی دانست و اظهارداشت: مسئولان هیئات مذهبی باید موضع‌گیری شفاف و روشنی داشته باشند تا زمینه سوء استفاده معاندان ودشمنان فراهم نشود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه اگر هیئتی ازسازمان تبلیغات مجوز دارد باید به دستورالعمل‌های سازمان و وظایفش عمل کند،تصریح کرد: عزاداری ما باید مطابق فتوای مراجع عظام تقلید باشد زیرا امروزه تمام مراجع تقلید در خصوص عزاداری، اظهار نظر کرده‌اند.

 وی با اشاره به اینکه در سال گذشته تجمعات عزاداری مردم خرم‌آباد در هشت شبکه ملی و بین‌المللی پخش شد، اضافه کرد: ما امسال در روز تاسوعا بزرگ‌ترین اجتماع هیئات مذهبی را در حسینیه ثارالله سپاه ناحیه خرم‌آباد خواهیم داشت که انتظار می‌رود این تجمع بزرگ در سطح کشور انعکاس پیدا کند.
مهدوی امین ادامه داد: صبح عاشورا، تجمع مردم خرم‌آباد درمحل قدیمی دانشگاه لرستان و مصلی الغدیر خواهد بود که هدف نهایی آن هم اقامه نمازظهر عاشوراست.
وی در خصوص محتواسازی هیئات مذهبی با بیان اینکه هیئت شاخص هیئتی است که ولایت‌محور باشد و به توصیه‌ها و رهنمودها عمل کند، یادآور شد: هیئت باید سخنران محور باشد کمااینکه ۱۳۰۰ سخنران بومی و غیربومی در سطح استان درایام محرم حضور دارند.

 

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.