امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۳/۸/۸ تعداد بازدید: ۳۸۲
print

فعالیت دو هزار و ۲۹۴ هیئت مذهبی در لرستان

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان، حجت‌الاسلام سعید مهدوی‌، مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان با اعلام این خبر،گفت: ازجمله شاخص‌هایی که هیئات مذهبی پیش از محرم و در ایام محرم نیز باید مدنظر داشته باشند این است که ولایت محور، مسجد محور، نماز محور و سخنران محور باشند تا نتایج بهتری را داشته باشد.

وی افزود: داشتن نظم و انظباط از شاخص‌های مهم است چون دراین راستا هم حق‌الله و هم حق‌الناس باید رعایت شود.

وی اظهار داشت: مداحان ما باید از شعرهای محتوایی، حماسی و انقلابی استفاده کنند و با مفاهیم روز کار کنند و در بحث بیداری اسلامی و اتفاقات روز نیز فعالیت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: هیئات مذهبی در طول سال باید برنامه‌های فرهنگی داشته باشند و به دنبال جذب جوانان برای شرکت درمراسمات نیز باشند چراکه جوانان سرمایه ما هستند.

وی با اشاره به اینکه هدف هیئت‌ها باید جوانان باشد،خاطرنشان کرد: هیئات مذهبی در طول سال باید برنامه‌های فرهنگی داشته باشند و به دنبال جذب جوانان برای شرکت در مراسمات نیز باشند چراکه جوانان سرمایه ما هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان افزود: در کل استان لرستان دو هزار و ۲۹۴ هیئت مذهبی داریم که ۴۳۹ هیئت متعلق به شهرستان خرم‌آباد است که دارای کد ثبتی و مجوز هستند و حدود دو هزار و ۱۴۰ مداح نیز در استان داریم.

وی در رابطه با برنامه‌های تبلیغات اسلامی استان برای دهه محرم، خاطرنشان کرد: برای مداحان سطح استان حدود ۱۰ گردهمایی توجیهی آموزشی برگزار کردیم که علاوه‌ بر آن برای مسئولان هیئات نیز دوره‌های آموزشی برگزار کردیم.

مهدوی‌امین، افزود: توزیع بسته‌های فرهنگی، برگزاری اردوها و برگزاری ستادهای ساماندهی هیئات شئون فرهنگی، بحث آسیب‎شناسی هیئات مذهبی و نظارت بر هیئات و مداحان را نیز در این راستا داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان، بیان کرد: ما در سطح شهر خرم‌آباد ۶ جایگاه مرکزی داریم و همانند روال سال‌های گذشته امسال نیز به دنبال این هستیم که یک یا دو اجتماع بزرگ داشته باشیم یکی برگزاری مراسم صبح تاسوعا در حسینیه ثارالله و دیگر عصر تاسوعا در خیابان انقلاب است و روز عاشورا نیز همانند روال سال‌های قبل برگزار می‌کنیم.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.