امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۳/۶/۲۲ تعداد بازدید: ۳۴۹
print

نهادهای متولی فرهنگ، مقدمات اجرای فریضه امر به معروف را فراهم سازند

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان، حجت‌الاسلام سعید مهدوی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان لرستان  درجمع خبرنگاران در رابطه با اهمیت ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر با بیان این‌که مشکلات فرهنگی به لحاظ غفلت از امر به معروف است، گفت: توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باعث افزیش ضریب امنیت و آرامش در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت بالای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، در دین مبین اسلام و ضرورت آن در جامعه، اضافه کرد: اگر این دو فریضه در جامعه توسط افراد
به‌طور صحیح انجام شود می‌توان حس آرامش و سعادت را برای افراد جامعه به‌وجود آورد.

حجت‌الاسلام مهدوی ادامه داد: توجه به فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر باعث می‌شود که افراد مراقب اعمال و رفتار همدیگر باشند و همدیگر را به‌ معروف‌ها تشویق و از منکرها نهی کنند که همین تشویق و نهی کردن افراد موجب می‌شود که بدی‌ها آرام آرام جای خود را به خوبی‌ها بدهند و خوبی و نیکی در جامعه ترویج پیدا کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان گفت: اگر افراد جامعه نسبت به احکام و دستورات امر به معروف و نهی از منکر و راه‌های انجام این فریضه آشنا باشند می‌توانند این فریضه را در جامعه پیاده کنند، ولی در صورت عدم آشنایی افراد با قواعد این فریضه ممکن است نتیجه عکس به‌وجود بیاید.

حجت‌الاسلام مهدوی داشتن علم و سلیقه افراد را از ابزارهای ترویج امربه معروف و نهی از منکربرشمرد و اظهار کرد: پیاده‌سازی این فریضه در جامعه علاوه بر آثار فردی فواید اجتماعی دیگری از جمله حس مسئولیت‌پذیری و بالا بردن ضریب امنیت در جامعه را نیز به‌دنبال دارد.

وی با بیان این‌که برای تحقق این امر در جامعه باید نهادهای متولی امرفرهنگ در این زمینه تلاش کنند، گفت: در این بین نیاز است مبلغان بانو و آقا این مهم را بین مردم تبلیغ و ترویج کنند و افراد جامعه را نسبت به آثار این پدیده درجامعه آشنا کنند.

 

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.