امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۷/۱۲/۱۴ تعداد بازدید: ۱۹۸
print

اعتکاف فرصتی برای بازگشت از گناهان و جبران فرصت های از دست رفته است

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت مراسم اعتکاف، گفت: در مراسم اعتکاف سال جاری ایجاد پیوند عاطفی و معنوی بین مبلغین و معتکفین را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان، حجت‌الاسلام سعید مهدوی امین، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان، با اشاره به آغاز ثبت نام معتکفین در مرکز و سایر شهرستان های این استان، گفت: امسال نیز همچون سال های گذشته سه اقدام برنامه ریزی، آسیب شناسی و برگزاری اعتکاف بر اساس محکمات دینی را در دستور کار داریم تا بتوانیم این مراسم معنوی به صورت ویژه
برگزار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بهره گیری حداکثری از ظرفیت مراسم اعتکاف در راستای ترویج آموزه های دینی در جامعه باید مد نظر باشد، افزود: ایجاد پیوند عاطفی و معنوی بین شبکه تبلیغ و معتکفین موضوعی است که با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام مهدوی با اشاره به اینکه اعتکاف فرصتی برای بازگشت از گناهان و جبران فرصت های از دست رفته است، یادآور شد: درست است که اعتکاف یک عمل فردی است اما کارکرد اجتماعی دارد، زیرا یک پویش همگانی برای خوب بودن و خوب ماندن است.

وی با تاکید بر اینکه وجود مبلغ معتکف در جمع معتکفین مهم است، تصریح کرد: اینکه یک مبلغ برود و ساعتی به‌عنوان سخنران در جمع معتکفین باشد کافی نیست، بلکه باید برود و بماند و ارتباط عاطفی و چهره به چهره برقرار کند و با پاسخ گویی به سوالات، شبهات را از بین ببرد، زیرا پایان اعتکاف آغاز راه برای معتکفین است.

حجت‌الاسلام مهدوی در پایان ضمن تشریح فعالیت های اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان در راستای اجرای هرچه بهتر مراسم اعتکاف امسال، بیان داشت: اعزام مبلغ، اجرای برنامه های محوری از قبیل؛ مراسم جشن ولادت حضرت علی(ع)، اجرای اعمال ام داوود، مراسم وفات حضرت زینب(س)، اجرای برنامه های قرآنی، برپایی مسابقات فرهنگی و. .. از اهم برنامه های تدوین شده توسط این اداره کل جهت اجرا در آیین معنوی اعتکاف سال جاری در نقاط مختلف استان و خصوصا مساجد هدف است.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.