امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۷/۲/۱۸ تعداد بازدید: ۱۳۸
print

اهمیت نقش جامعه قرآنی در تحقق سبک زندگی اسلامی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان، گفت: جامعه قرآنی در ترویج و تحقق سبک زندگی اسلامی نقش بسیار مهمی دارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان، حجت­الاسلام مهدوی­امین، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان روز گذشته با حضور در جلسه کارشناسان امور قرآنی ادارات تبلیغات اسلامی این استان، ضمن خیرمقدم و تبریک اعیاد ماه شعبان با بیان مطالبی در این خصوص، گفت: برای ساخت جامعۀ قرآنی مطلوب باید به قرآن و سیرۀ اهل­بیت(علیهم السلام) تمسک جست، لذا در این راستا باید ابعاد فردی و بالأخص مسائل اجتماعی شخصیت عظیم پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) را به‌عنوان الگوئی جامع برای همۀ انسان‌ها برشمرد.

وی افزود: زیر بنای ساخت جامعه‌ی قرآنی را باید در رجوع به قرآن و عترت دانست، زیرا مهم‌ترین و کامل‌ترین کتب آسمانی و وحیانی که در اختیار بشر قرار گرفته، کتاب وحیانی و آسمانی قرآن است. از این روست که خداوند از انسان‌ها خواسته تا از این کتاب جامع و کامل استفاده کنند تا بتوانند سعادت را نه تنها در دنیا بلکه در آخرت برای همیشه به دست آورند.

حجت­الاسلام مهدوی در ادامه اظهار داشت: پیگیری دقیق و حساب شده برای ایجاد جامعۀ قرآنی نیازمند هم فکری و تلاش مراکز و فعالان قرآنی در جامعه است، لذا باید اذعان نمود مهم‌ترین شاخصه در راه دست یافتن به این امر مهم اجرای منظم و بروز فعالیت­ها و برنامه­های مراکز قرآنی و نیز انجام پژوهش‌های قرآنی و عینیت بخشی فرامین قرآن در جامعه است.

وی در پایان تأکید کرد: در کنار این امر نباید از آسیب‌ها و چالش‌های موجود در این مسیر غفلت نمود، لذا تمسک به ظواهر قرآن و نیز عدم تدبر در قرآن و به ظهور نرساندن کلام وحی در سطح جامعه، از خطرات مهمی است که جامعۀ قرآنی را تهدید می‌کند.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.