امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۸/۱۲/۶ تعداد بازدید: ۳۰۴
print

تشکیل اتاق فکر تحقق و تبیین شعار سال در اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان از تشکیل اتاق فکر در راستای تحقق و تبیین شعار سال که هر ساله توسط رهبر معظم انقلاب انتخاب و مطرح می‌شود در این اداره کل خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان، حجت‌الاسلام سعید مهدوی امین، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان ضمن گرامیداشت حماسه حضور گسترده مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال جاری، گفت: همه ساله در ابتدای سال جدید توسط رهبر معظم انقلاب، شعاری انتخاب و مطرح می‌­شود که چراغ راهی برای مسئولان و ملت ایران است و به‌عنوان یک راهبرد ملی مدنظر همگان قرار می‌گیرد.

وی افزود: تحویل سال نو در کشور ما هر ساله با پیام نوروزی رهبری نظام آغاز می‌شود و امام خامنه‌ای (مدظله العالی) هر سال موضوعی را به‌عنوان شعار سال مشخص می‌کنند که به نظر می‌رسد فلسفه‌ی این کار جلب توجه مردم به یک ارزش و همین‌طور در نقطه‌‌ی مقابل آن به ارائه راهکار برای حل یک مشکل اساسی در کشور است.

حجت‌الاسلام مهدوی در ادامه اظهار داشت: در واقع از میان همه‌ی ارزش‌ها و جهت‌گیری‌های مطلوب، رهبری یک ارزش را برجسته می‌کنند و در صدر قرار می‌دهند و توجه همگان را به آن جلب می‌کنند. این در واقع نوعی اعتلای فرهنگ عمومی در جامعه است.

وی تصریح کرد: این اقدام برای این است که جامعه و به‌ویژه جوانان در فضای یک شعار و یک نام تربیت شوند. هر کسی که دلش به حال کشور می‌سوزد و می‌خواهد این کشور بهتر پیشرفت و رشد کند، وظیفه دارد که برای ظهور و تحقق شعار سال برنامه ریزی و تلاش مضاعف داشته باشد. در واقع تمرکز ملی روی یک مفهوم مثل نام سال باعث می‌شود که آن مفهوم عمیق‌تر در اذهان مردم جای بگیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان با اشاره به نقش نهادهای فرهنگی در تببین و ترویج مفهوم شعار سال، بیان داشت: نیاز است در روزهای پایانی سال نهادها و ادارات فرهنگی با تشکیل اتاق‌های فکر و استفاده از ظرفیت نخبگان و صاحبنظران میزان تحقق شعار هر سال را ارزیابی کنند و با تشکیل کارگروه‌های مختلف، نقاط ضعف و قوت را در راستای تحقق شعار سال در جامعه شناسایی و در برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت تلاش و کوشش مضاعفی داشته باشند.

وی در پایان تصریح کرد: در این راستا اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان نیز با تشکیل اتاق فکر و همچنین تقسیم کار بین اعضای آن، سعی در شناسایی نقاط قوت و ضعف خود با هدف تبیین شعار سال در جامعه دارد تا بتواند با رفع نقاط ضعف و مشکلات موجود در سال جدید با توان بیشتر و بهتری در این راه قدم بردارد.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.