امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۸/۴/۲۳ تعداد بازدید: ۸۶۶
print

رعایت حجاب یک مقوله مهم اجتماعی است

حجت‌الاسلام مهدوی، گفت: حجاب یک دستور دینی و از مسائل مهم و کلیدی جامعه ما به شمار می آید و با بسیاری از مسائل پیوند خورده و دارای ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان، حجت‌الاسلام سعید مهدوی امین، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان در مسجد جامع شهرستان دلفان با اشاره به این که حجاب علاوه بر آثار شخصی و شخصیتی، دارای آثار اجتماعی است، گفت: حجاب و عفاف که یک دستور دینی است و از مسائل مهم و کلیدی جامعه ما به‌شمار می‌آید و با بسیاری از مسائل پیوند خورده و دارای ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است.

وی با بیان این نکته که حفظ عفاف و حجاب مربوط به همه اقشار جامعه است، نقش زنان را در حفظ حجاب مهمتر از آقایان عنوان و اظهار کرد: اگر زنان جامعه باحجاب باشند، مردان از نظر طهارت روح و جسم سالم می‌مانند و در جامعه، سلامت خانوادگی حفظ خواهد شد و محیط خانواده تحت تأثیر خودنمایی‌‌های عده‌ای از زنان بدحجاب وبی‌حجاب قرار نمی‌گیرد و مراکز اجتماعی نیز مثل اداره‌ها و بیمارستان‌ها و... در کمال سلامت رفتاری خواهند بود.

حجت‌الاسلام مهدوی در ادامه با اشاره به مقوله بی‌حجابی و بدحجابی که توسط دشمنان در حال ترویج در کشور است بیان داشت: مقوله بی‌حجابی امروز به یک معضل کاملاً مشهود در جامعه مبدل شده‌است معضلی که فقط برای افراد بی‌حجاب مشکل ایجاد نمی‌کند، بلکه در واقع آسیب‌هایی که از بی‌حجابی ناشی می‌شود، تمام اعضای جامعه در را بر می‌گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان به آثار حفظ حجاب و مضرات بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه اشاره و تأکید کرد: رعایت حجاب و عفاف موجب استحکام بنیان خانواده و ایجاد امنیت و آرامش روحی و روانی در جامعه می‌شود و بی‌حجابی باعث بی‌بندوباری و ناهنجارهای رفتاری خواهد شد.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.