امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۶/۳/۲۵ تعداد بازدید: ۵۷
print

فعالیت یک روحانی به‌ازای هر ۱۴ روستا در لرستان

معاون فرهنگی،پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: هر یک روحانی که مستقر روستاست موظف است به ۱۴ روستای درخصوص مسائل و معلومات مذهبی پاسخگو باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان،حجت‌الاسلام غلامی، معاون فرهنگی،پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به فعالیت گستره مبلغین درایام مختلف سال، گفت: به ازای هر ۱۴ روستا در لرستان یک روحانی مستقر درخانه عالم وجود دارد.
وی اضافه کرد: روحانی که مستقر در مساجد روستاهای استان است موظف بوده به ۱۴ روستای هم‌جوار درخصوص مسائل و معلومات مذهبی، بیان احکام شرعی، پاسخ به سؤالات دینی و... پاسخگو باشد.
غلامی ادامه داد: روحانیون مستقردر روستاها علاوه‌بر اجرای مراسم مذهبی هم‌چون اقامه نمازهای جماعت و بیان احکام شرعی، در نشست با اقشار مختلف به‌ویژه جوانان به سؤالات دینی و فرهنگی مخاطبان پاسخ می‌دهند.
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان یادآور شد: برای استقرار روحانی در هر روستای استان با مشکلات اعتباری مواجه‌ایم و بودجه این بخش پایین است.
وی افزود: اجرای برنامه‌های مناسبتی در ایام ولادت و شهادت ائمه معصومین(ع) با هدف آشنایی عموم مردم با سیره زندگی فردی، اجتماعی و اخلاقی خاندان عصمت و طهارت از عمده اقدامات روحانیون مستقر در روستاهای استان است.
غلامی تصریح کرد: برگزاری جلسات جزءخوانی قرآن‌کریم و فعال کردن مساجد به‌عنوان کانون‌های فرهنگی و دینی روستا نیز توسط روحانیون انجام می‌گیرد.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.