امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۸/۹/۲۶ تعداد بازدید: ۸۴
print

فعالیت ۱۵۲ روحانی در قالب طرح «امام روستا» در لرستان

حجت‌الاسلام مهدوی از فعالیت 152 روحانی در قالب طرح امام روستا در این استان خبر داد و گفت: این روحانیون در کنار فعالیت های فرهنگی به برنامه های اجتماعی و اقتصادی نیز می پردازند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان، حجت‌الاسلام سعید مهدوی امین، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفتر روابط عمومی این اداره کل، با اشاره به اجرای طرح «امام روستا» در سطح روستاهای استان، گفت: طی سال‌های گذشته در مناطق مختلف روستایی و شهری روحانیونی تحت‌ عناوین مختلف مانند روحانی مستقر تمام‌وقت، پاره‌وقت، هیئت امنایی و... فعالیت های فرهنگی و تبلیغی داشتند که در حال حاضر براساس برنامه‌ریزی‌های سازمان تبلیغات اسلامی عنوان مشترکی تحت‌عنوان «امام روستا» برای این روحانیون در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر ۱۵۲ روحانی در قالب طرح «امام روستا» در استان فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: امام روستا در منطقه محور فعالیت های فرهنگی و تبلیغی است و وظیفه دارد ضمن توجه ویژه به امور فرهنگی، دینی، مذهبی و اعتقادی، در امور اجتماعی و خصوصا اقتصادی و معیشتی مردم نیز دخیل باشد، البته این به این معنا نیست که روحانی شخصا فعالیت اقتصادی انجام دهد بلکه باید برای جوانان، نوجوانان، زنان و مردان مشوق و تسهیل گر باشد که کار اقتصادی انجام دهند و اگر در این راه مشکل اداری در کارشان پیش آمد در جهت رفع آن تلاش کند.

حجت‌الاسلام مهدوی در پایان با اشاره به این‌که امام روستا باید در پایین آوردن آسیب‌های اجتماعی روستاهای هم‌جوار نیز فعالیت کند و حلقه اتصال بین مردم و مسئولان باشد، تصریح کرد: این روحانی موظف است شورای فرهنگی روستا را که متشکل است از امام روستا، هیئت‌امنای مسجد، شورا و دهیار، مدیر مجتمع آموزشی، مسئول مرکز بهداشت و مسئول پایگاه بسیج خواهران و برادران روستا را تشکیل داده و وضعیت فرهنگی منطقه را بررسی و نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را تقویت کند.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.