امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۶/۸/۱۶ تعداد بازدید: ۷۴
print

پیاده‌روی اربعین بزرگ‌ترین اردوی کسب معرفت حسینی

حجت‌الاسلام مهدوی گفت: اربعین یک اجتماع بزرگ سیاسی عبادی و بزرگ‌ترین اردوی تربیتی و اخلاقی و کسب معرفت حسینی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان، حجت‌الاسلام مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در بازدید از موکب حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در نجف اشرف، گفت: اربعین یک اجتماع بزرگ سیاسی ـ عبادی و یک اردوی بزرگ تربیتی و اخلاقی و کسب معرفت حسینی است، اربعین صحنه بزرگ نمایش جهان اسلام و جهان تشیع است.

وی با اشاره به این‌که به برکت خون حضرت سیدالشهدا (ع) یک خوان نعمت و سفره بزرگ پهن‌شده که هرکسی به فراخور حال و در حد وسع و استعداد خود می‌تواند از این خوان نعمت برداشت و بهره‌برداری کند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی توانسته بر این بستر مناسب احاطه پیداکرده و با حضور همه آحاد مردم به‌ویژه نسل جوان در این اجتماع بزرگ توانسته‌ایم بهره‌برداری خوبی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام مهدوی با بیان این‌که حضور روحانیون در بین زائرین توانسته یک معنویت خاصی به فضا ببخشد، اضافه کرد: انتظاری که ما برای استفاده اعتقادی و اخلاقی و تربیتی از این بستر و فضای اربعین حسینی داشتیم، اتفاق افتاده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان پیاده‌روی اربعین را ضامن بقای نظام دانست و عنوان کرد: پیاده‌روی اربعین حسینی همه کشورهای اسلامی را تحت‌الشعاع قرار داده است.

وی با اشاره به این‌که استان لرستان هم در کنار سایر استان‌ها حضور پُررنگی در عتبات دارد، ادامه داد: در سطح استان با توجه به حرکت و عبور زائران اربعین نیز موکب‌های بسیاری داریم و به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

حجت‌الاسلام مهدوی گفت: در موکب حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان روزانه هزاران نفر اطعام داده می‌شود و اسکان دارند و برنامه‌های بسیار خوب معنوی، اخلاقی، تربیتی، سخنرانی و وعظ و خطابه در اینجا برگزار است.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.