امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۴/۱۲/۱۲ تعداد بازدید: ۴۷۲
print

بانوان فرهیخته نسبت به وضعیت اجتماعی، فرهنگی و دینی حساسیت داشته باشند

کارشناس امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: بانوی فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی، فردی است که نسبت به وضعیت اجتماعی، فرهنگی و دینی منطقه خود آگاهی و حساسیت دارد.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان،ناهید قاسمی، کارشناس امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان لرستان، در اولین انتخابات جمعیت بانوان فرهیخته استان لرستان، گفت: بانوی فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی، فردی است که نسبت به وضعیت اجتماعی، فرهنگی و دینی منطقه خود آگاهی و حساسیت دارد.

وی ادامه داد: این به‌این معناست که خانمی که به هر جهت و به‌دلیل داشتن اطلاعات عمومی یا سطح بالای سواد فرهنگی و اجتماعی بالا باشد اما
دغدغه جامعه را نداشته باشد نمی‌تواند در این مجموعه یک فرد صاحب نظر باشد.قاسمی افزود: یک بانوی فرهیخته با انعکاس این اندیشمندی در عمل و آثار خود جریانی در مسیر بهبود موقعیت فرهنگی کشور ایجاد نماید.

کارشناس امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان لرستان با اشاره به این‌که این جمعیت اهدافی دارد که باید به آن‌ها برسد، عنوان کرد: جمعیت بانوان با هدف ایجاد هماهنگی، هم‌سویی، تعمیق و گسترش فعالیت‌های بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی استان و توانمندسازی و مرجع‌سازی شخصیت‌های تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: هدف ما این نیست که هر شخصی به تنهایی رشد کند، فلسفه اولیه تشکیل این جلسات آشنایی و تعاملی است که بین بانوان استان ایجاد می‌شود،
یعنی آنقدر اتحاد و هماهنگی بین بانوان ایجاد شود که آن‌ها بتوانند یک محور و یک هدف بلند مدت را دنبال کرده و به آن برسند.

قاسمی اظهارکرد: به نظر من مهم‌ترین هدفی که این جمعیت می‌تواند دنبال کند رفع یا کاهش آسیب‌های حوزه خانواده و بانوان است، که در حوزه استانی از این مسائل کم نداریم.

کارشناس امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان لرستان عنوان کرد: این جمعیت اهداف دیگری مانند احیا و بازتولید نگرش ارزشی اسلام و ارائه الگو از هویت زن مسلمان، شناسایی، رصد و اولویت‌دهی به آسیب‌ها و  نیازهای فرهنگ دینی بانوان استان، زمینه‌سازی جهت هدایت و اثربخشی بانوان فرهیخته و فعال بومی عرصه فرهنگ دینی استان را دنبال می‌کند.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.