امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۴۰۰/۶/۱۸ تعداد بازدید: ۴۹۸
print

حجت الاسلام مهدی قدرتی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری مهرواره «اوج» در لرستان اظهار داشت: این مهرواره در قالب یک طرح سه ماهه در استان برگزار می‌شود.

برگزاری مهرواره «اوج» در لرستان

وی با بیان اینکه این مهرواره در راستای توانمندسازی امامان محلات و مساجد برگزار می‌شود عنوان کرد: هدف از برگزاری این مهرواره این بوده که امامان جماعت در محلات و مساجدی که مشغول به اجرای فعالیت‌های فرهنگی هستند به دنبال آسیب شناسی مسائل و رفع آنها باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان بیان داشت: در قالب این مهرواره، روش حل مسئله به امامان محله و مساجد ارائه می‌شود، این امر نیز از سوی «راهیار» های استانی و شهرستانی انجام می‌گیرد.

حجت الاسلام قدرتی با اشاره به ارتقای جایگاه مسجد در قالب این مهرواره تصریح کرد: در قالب این جشنواره، «راهیار» ارتباط مستمری را با امام محله و مساجد خواهد داشت و در این راستا توانمندسازی مهارتی، مدیریتی، احسان، حل مسئله، ارتباط گیری با فعالان فرهنگی و… امام محله و مسجد تقویت می‌شود.

وی تاکید کرد: در مهرواره «اوج» به دنبال ارتباط مستمر و چهره به چهره با امام محله و مسجد هستیم.

تدوین شناسنامه مساجد لرستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه ریزی های مراسم اربعین اشاره کرد و گفت: در این رابطه برنامه‌های خوبی را در حال تدوین در استان داریم و در این راستا منتظر اعلام ستاد ملی کرونا و ابلاغ دستور العمل ها هستیم.

حجت الاسلام قدرتی در ادامه به تدوین شناسنامه مساجد لرستان اشاره کرد و گفت: یکی از تجربه‌های خوبی که صورت گرفته، تولید و تدوین شناسنامه‌های مساجد استان است.

وی با تاکید بر اینکه این طرح در خرم آباد به عنوان پایلوت در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در این راستا این طرح در یک محله شهر با هشت مسجد آغاز شده است، این طرح یک شناسنامه فراگیر از مسجد با محوریت محله است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان افزود: در این طرح، نه تنها شناسنامه مسجد، بلکه شناسنامه محله تدوین می‌شود، این طرح به طور حتم بعداً در فعالیت‌های تبلیغی، اجتماعی و فرهنگی بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

سه محور اصلی برنامه‌های تبلیغات اسلامی در شش ماهه دوم امسال

حجت الاسلام قدرتی همچنین اجرای طرح «نخبه پروری» در سطح استان را یکی دیگر از طرح‌ها و برنامه‌های در دستور کار تبلیغات اسلامی عنوان کرد و گفت: در شش ماهه دوم امسال، سه محور اصلی تحکیم بنیان خانواده، اخلاق مداری و همچنین کارگروه ویژه رسانه‌ای را در دستور کار داریم.

وی گفت: این برنامه در حال تدوین است و برای بخش‌های مختلف، برنامه‌های متنوعی را در نظر گرفته‌ایم.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.