امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۷/۲/۱۷ تعداد بازدید: ۷۴۳
print

دیدار دکتر خاموشی با استاندار و رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی لرستان

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه سفر خود به استان لرستانبا استاندار و رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی این استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، در ابتدا دکتر خاموشی ضمن دیدار با استاندار لرستان گزارشی از وضعیت آسیب‌های اجتماعی استان لرستان از منظر بانک داده‌های سازمان تبلیغات اسلامی ارائه و استاندار لرستان نیز گزارشی از فعالیت‌های انجام‌شده در زمینه رفع این آسیب‌ها ارائه کرد.
در ادامه حجت‌الاسلام مهدوی مدیرکل استان لرستان گزارشی از فعالیت‌های چند سال اخیر رئیس سازمان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، دینی و اجتماعی ارائه کرد وی همچنین گزارشی از نقش سازمان و هیئت‌های مذهبی در فرونشاندن غائله اخیر اغتشاشات در شهرستان‌های استان لرستان ارائه داد.

دکتر خاموشی نیز اظهار داشت: اگر برخی از خواسته‌های مردم در جهت انقلاب محقق نشده باید بررسی و آسیب‌شناسی شود. وی نقش روحانیون را در پست‌های کلان کشور بسیار اندک دانست و نقش دولت را در ایجاد زیرساخت‌های کشوری پررنگ و برشمرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بحث آسیب‌های اجتماعی را نقطه ورود دشمن به کشور دانست و شکست ما در بحث آسیب‌های اجتماعی را شادی دشمنان برشمرد. دشمن توفیقات کشور را در کاستی‌ها و آسیب‌ها را کمرنگ جلوه می‌دهد و از درون می‌خواهد که هیچ توفیقی در این زمینه نداشته باشیم.

وی در ادامه به نقش سازمان تبلیغات اسلامی در بحث کاهش آسیب‌ها اشاره کرد و این نقش را بسیار بااهمیت دانست و حتی کاهش یک طلاق و یا جلوگیری از ابتلا یک نفر به اعتیاد را مهم خواند. چراکه هر یک طلاق و یا هر یک نفر معتاد، خانواده‌های بسیاری را درگیر می‌کند.

حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی طلاق، مواد مخدر و آسیب‌های بعدی که در پی دارد، حاشیه‌نشینی، سکونت‌های غیررسمی، فساد و فحشا را ازجمله آسیب‌های موردنظر سازمان دانست و تصریح کرد: مهاجرت به شهرهای بزرگ از مهم‌ترین آسیب‌ها و در صدر هر آسیبی است.

دکتر خاموشی ادامه داد: فعال‌سازی روحانیون مستقر و طرح هجرت در ارتباط مستقیم با سازمان تبلیغات اسلامی است چراکه هر روحانی مستقر می‌تواند با راه‌اندازی مشاغل کوچک و بزرگ روستایی جلودار بسیاری از مهاجرت‌ها باشد. هر روستایی چنانچه مولد و تولیدکننده باشد هرگز محل زندگی خود را ترک نخواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به طرح همسان گزینی در موسسه تبیان، از روسای دفاتر شهرستانی درخواست کرد تا به این طرح اهمیت ویژه داده و با کار دقیق علمی و روانشناسی مانع از طلاق شوند. همچنین خواستار ارتقاء مسئولین بخش مطالعات، وجود داشبوردهای اطلاعاتی و مطالبه از مسئولین اجتماعی در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی شد.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.