امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۳/۱۲ تعداد بازدید: ۲۷۹
print

فعالیت ۵۶ هزار موسسه قرآنی در کشور

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور از فعالیت ۵۶ هزار موسسه قرآنی در سراسر کشور خبر داد.

به  گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان، مهدی قره شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور درمراسم تجلیل از فعالان قرآنی استان لرستان، در تالار شهید آوینی خرم آباد، با تاکید بر ضرورت توسعه فرهنگ قرآنی، گفت: اگر دیانت آحاد جامعه تقویت شود، موجب بالا رفتن ارتقاء شاخصه های فرهنگی و اقتصادی کشور خواهد شد.

وی با بیان این که به فرموده مقام معظم رهبری جامعه ای که اهل تلاوت قرآن باشد روز به روز بر معنویت آن افزوده خواهد شد، تصریح کرد: دستگاههای اجرایی و مردم باید پا به پای هم برای گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه  در راستای پیشگیری  از ناهنجاری های اجتماعی تلاش کنند.

رئیس دارالقرآن کشور با اشاره به این که صرف قرائت قرآن برای نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در جامعه کارساز نیست، خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم رفتار قرآنی در حرکات و زندگی روزمره ما نمود داشته باشد تا شاهد گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه باشیم.

قره شیخلو بر لزوم احیای فرهنگ قرآنی در کشور تاکید کرد و افزود: امروز دشمنان اسلام تمام تلاش خود را برای کمرنگ کردن فرهنگ قرآنی بکار گرفته اند و برای مقابله با این جنگ نرم نیازمند برنامه ریزی منسجم هستیم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۵۶ هزار موسسه قرآنی در کشور فعالیت دارند، ادامه داد: در کنار این موسسات ۶ هزار خانه قرآنی شهری و روستایی نیز فعالیت دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه در کشور حدود ۵ هزار حافظ قرآن وجود دارد، افزود: ۸۳ درصد حافظان قرآن را بانوان تشکیل می دهند که  این موضوع با توجه به نقش زنان در استحکام بنیان خانواده جای شکرگزاری دارد.

رئیس سازمان دارالقران کریم کشور در پایان با اشاره به اینکه برای تحقق و گسترش فرهنگ قرآنی عزم ملی مسئولان نیاز است، افزود:برای تحقق این امر داشتن اخلاص و وحدت و همدلی نیاز خواهد بود.

قره شیخلو با اشاره به لزوم تخصیص اعتبار لازم برای فعالیت های قرآنی، گفت: امسال با پیگیری های ویژه در صددیم اعتبارات به موقع در اختیار مراکز قرآنی قرار گیرد.

 رئیس سازمان دارالقران کشور با اشاره به اینکه امسال شناسایی و استعدادیابی نخبگان قرآنی از جمله برنامه های محوری سازمان دارالقرآن است، ابراز داشت: برگزاری برنامه ها و نشست های تخصصی قرآنی نیز از دیگر برنامه های شاخص این سازمان خواهد بود.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.