امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۳/۱۱/۸ تعداد بازدید: ۲۱۵
print

مواجهه با فرهنگ بیگانه مهمترین چالش در بحث سبک زندگی است

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان،حجت‌الاسلام مهدوی‌، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، در همایش سبک زندگی اسلامی که در سالن همایش‌‎ سازمان جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد،گفت: با توجه به نام‌گذاری شعار سال به‌نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» و در راستای تحقق این شعار در اولین روزهای سال ۹۳ ستادی به‌منظور پیگیری شعار سال در استان شکل گرفت که ۲۶ دستگاه فرهنگی عضو آن هستند.
وی افزود: دبیرخانه این ستاد با عضویت اداره کل تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد دانشگاهی و حوزه‌ی علمیه استان به دبیری اداره کل تبلیغات اسلامی استان تشکیل شد که برگزاری همایش سبک زندگی اسلامی ازجمله فعالیت‌های این ستاد است.
حجت‌الاسلام مهدوی اظهار داشت: همچنین ارزیابی دستگاه‌های فرهنگی استان در زمینه شعار سال و برپایی نمایشگاهی از فعالیت‌های دستگاه‌ها دراین زمینه از دیگر فعالیت‌های این ستاد است و فعالیت‌های دستگاه‌ها در رابطه با شعارسال در قالب عکس، فیلم، کلیپ و آمار معرفی شده است.
مدیرکل تبیلغات اسلامی لرستان تصریح کرد: با فراخوان همایش سبک زندگی اسلامی۱۲۰ مقاله به دبیرخانه ارسال شد که از بین آن‌ها ۳۰مقاله در رابطه با
شعارسال  و ارزیابی و داوری این مقالات برعهده جهاد دانشگاهی لرستان بود.
حجت‌الاسلام مهدوی‌ با یادآوری این‌که  از مقالات برتر تجلیل می‌شود، مواجهه با فرهنگ بیگانه را مهم‌ترین چالش در بحث سبک زندگی عنوان و تصریح کرد: فرهنگ غرب به شکلی جذاب و مورد پسند به کشورها تحمیل می‌شود که در راستای مقابله با آن لازم است سبک زندگی اسلامی درجامعه ترویج داده شود.

وی افزود: دشمن در قالب ماهواره، اینترنت، موبایل، فضای مجازی و... تلاش دارد سبک زندگی غربی را برای جوانان ما جذاب جلوه دهد و در این زمینه حجاب و عفاف، تغذیه، مباحث خانوادگی، سیاسی، اجتماعی و اخلاقی را مورد هدف قرار داده و الگوهای مورد نظر خود را به جوانان ارائه می‌دهد که در این زمینه باید هوشیار باشیم.

مهدوی گفت:  در مقابله با سبک زندگی غربی باید  یک الگوی کامل ازسبک زندگی که با شرع، عقل و طبیعت انسان مطابق است را معرفی کنیم که در این بین نقش مردم، دستگاه‌های اجرایی و احاد مردم بسیار حائزاهمیت است که امید است در قالب برگزاری این قبیل همایش‌ها بتوانیم پاسخگوی  سئوالات جوانان در رابطه با سبک زندگی باشیم.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.