امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۶/۱۲/۲۳ تعداد بازدید: ۱۶۳
print

ایجاد پیوند عاطفی و معنوی توسط شبکه تبلیغ در بین معتکفان موضوعی است که باید در دستور کار قرار بگیرد

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: ایجاد پیوند عاطفی و معنوی توسط شبکه تبلیغ در بین معتکفان موضوعی است که باید در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان، رضا معممی مقدم، مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی تبلیغات اسلامی کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان با اشاره به اینکه مکتب تشیع مکتب فرصت سازی است، برگزاری این حجم از مراسم‌های مذهبی فلسفه وجودی خاص خود را دارد که باید درک و به آن عمل شود، اظهار داشت: در اعتکاف با سه مؤلفه خدا، مسجد و انسان مواجه هستیم، اعتکاف یک سنت حسنه تعبیر و تلقی شده است.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب هم اعتکاف را از جنبش‌های انقلاب دانسته‌اند، تصریح کرد: سه اقدام برنامه‌ریزی، آسیب‌شناسی و برگزاری اعتکاف بر اساس محکمات دینی را در دستور کارداریم تا این مراسم معنوی به‌صورت ویژه برگزار شود.
مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه بهره‌گیری حداکثری از اعتکاف باید مدنظر باشد، افزود: ایجاد پیوند عاطفی و معنوی توسط شبکه تبلیغ در بین معتکفان موضوعی است که باید در دستور کار قرار بگیرد.
معممی مقدمی با اشاره به اینکه اعتکاف فرصتی برای بازگشت معصومیت از دست رفته است، تمرین مراقبت، خلوت، تفکر، محاسبه نفس، دعا و استغفار در اعتکاف گنجانده‌شده است، یادآور شد: اعتکاف باعث انقلابی ماندن جامعه می‌شود؛ اعتکاف در تراز اسلامی باعث اثبات کارآمدی دین در اداره جامعه می‌شود.
وی با بیان اینکه درست است که اعتکاف یک عمل فردی است اما کارکرد اجتماعی دارد، انسان تاریک را روشن می‌کند و یک پویش همگانی برای خوب ماندن است، تصریح کرد: منشأ همه آسیب‌های اجتماعی ضعف توحیدی و عقیدتی جامعه است.
مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه وجود مبلغ معتکف در جمع معتکفان مهم است، اینکه مبلغ برود یک ساعت سخنرانی در جمع معتکفان بگوید و بیاید کافی نیست، باید برود و بماند و ارتباط عاطفی برقرار کند، شبهات را از بین ببرد، پیوند عاطفی و معنوی برقرار کند، افزود: پایان اعتکاف آغاز راه است، باید دامنه اعتکاف وسیع تعریف شود و فعالیت‌ها و پویش‌های اجتماعی را به دنبال داشته باشد.
معممی مقدم با اشاره به اینکه نذر فرهنگی یکی از مباحثی است که می‌تواند در جریان اعتکاف نهادینه شود، ادامه داد: معتکفان می‌توانند جمعی را تشکیل دهند و با نذری که می‌کنند، هزینه‌های آزادی زندانیان را فراهم کنند؛ انسان مناسکی صرف انسان کاملی نیست، اگر می‌خواهیم به‌مراتب بالاتر دین برویم باید اخلاقی شویم.
وی با بیان اینکه با اقداماتی از این قبیل می‌توانیم کارکرد اجتماعی اعتکاف را تقویت کنیم، تصریح کرد: اگر اعتکاف باعث راه‌اندازی تشکل‌های ویژه شود موفق بوده‌ایم؛ شکل‌گیری نهضتی برای اجرای سبک زندگی اسلامی، پیگیری هدفمند اقتصاد مقاومتی و... مباحثی هستند که در قالب کارکردهای اجتماعی اعتکاف می‌تواند پیگیری شود.
مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه از سال ۷۴ که سازمان تبلیغات اسلامی به بحث اعتکاف ورود کرده است، شاهد رشد ۶۳ درصدی معتکفان بوده‌ایم، اظهار داشت: ۳۰۰ جلسه هماهنگی برای برگزاری مراسم اعتکاف امسال تشکیل‌شده است.
معممی مقدم با بیان اینکه امسال ۱۳ هزار و ۹۶۲ مبلغ به مراسم‌های مختلف اعتکاف در سراسر کشور اعزام می‌شود، تصریح کرد: ۳ برنامه محوری در اعتکاف داریم، در روز ولادت حضرت علی (ع) بحث جشن به‌صورت باشکوه و سراسر در محلاتی که اعتکاف برگزار می‌شود را در دستور کارداریم، اجرای اعمال ام داوود و پاسداشت مدافعان حرم و نکوداشت و تجلیل از خانواده شهدا با موضوع جریان سازی شهید حججی در روز سوم اعتکاف در دستور کار است.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.