امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۴۰۰/۴/۲ تعداد بازدید: ۳۳۲
print

حمایت تبلیغات اسلامی از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به حمایت این نهاد از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در استان گفت: در ایام شیوع کرونا ۵۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی قدرتی امروز دوشنبه در نشست با خبرنگاران در سخنانی با اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در فصل جدید فعالیت‌های خود و همزمان با گام دوم انقلاب، با نگاه تمدنی دایره کنش‌ها و فعالیت‌های خود را گسترش داده است اظهار داشت: تبلیغات اسلامی به دنبال خدمات رسانی فرهنگی و اجتماعی در سطح جامعه است.

حمایت تبلیغات اسلامی از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی

وی با تاکید بر اینکه در فصل جدید فعالیت‌های تبلیغات اسلامی به دنبال ارائه خدمات حداکثری فرهنگی و اجتماعی به مردم است تصریح کرد: این سازمان برای رسیدن به قله اسلام ناب در صحنه انقلاب اسلامی تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به حمایت این سازمان از همه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح جامعه عنوان کرد: رسانه‌ها در این راستا بلندگوی فعالیت‌ها و اقدامات تبلیغات اسلامی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی باشند.

حجت الاسلام قدرتی بیان داشت: ما از فعالیت‌های کنش گران فرهنگی، فعالان فرهنگی و اجتماعی استقبال خواهیم کرد و حمایت‌های معنوی و… را در این راستا خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در سال گذشته استقبال بسیار خوبی از سوی فعالان فرهنگی و اجتماعی از برنامه‌های تبلیغات اسلامی داشتیم افزود: فعالان فرهنگی و اجتماعی، سازمان تبلیغات اسلامی را امین خود می‌دانند و با برنامه ریزی ها و هم اندیشی های صورت گرفته با فعالان فرهنگی و اجتماعی در سال گذشته چندین عملیات موفق را داشتیم.

برگزاری عملیات‌های تبلیغات اسلامی در ایام مختلف

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه یکی از این برنامه‌ها، عملیات ماه محرم بود که حدود دو ماه طول کشید و خدمات خیلی خوبی صورت گرفت ادامه داد: علیرغم بیماری کرونا، با برنامه ریزی ها و مدیریتی که صورت گرفت تلاش شد که هیچ برنامه‌ای مرتبط با عزاداری امام حسین (ع) تعطیل نشود.

حجت الاسلام قدرتی با اشاره به عملیات حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: این برنامه سه ماه طول کشید و در قالب آن برنامه‌ها و کارهای بسیار خوبی انجام شد.

وی با اشاره به برگزاری صدها برنامه و فعالیت در طول هر کدام از عملیات‌های فرهنگی و اجتماعی تبلیغات اسلامی ادامه داد: ورود در بیمارستان‌ها و تقدیر از کادر درمان یکی از اقدامات صورت گرفته در ایام شیوع بیماری کرونا بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، عملیات فاطیمه، عملیات فصل بندگی ماه رمضان و… را از دیگر فعالیت‌ها و برنامه‌های این نهاد برشمرد و گفت: در بحث گفتمان سازی انتخابات ۱۴۰۰ نیز تبلیغات اسلامی ورود پیدا کرد و برنامه ریزی مطلوب و جدی در این رابطه انجام داد.

حجت الاسلام قدرتی با تاکید بر اینکه اعزام دهها مبلغ ویژه انتخابات را به مناطق مختلف برای حضور حداکثری مردم در انتخابات را داشتیم گفت: همچنین فعالیت گروههای تبلیغی و جهادی در روستاها، شهرها، معابر عمومی، پارک‌ها برای تبلیغ چهره به چهره و حضور حداکثری مردم در انتخابات، برگزاری تریبون‌های آزاد در شهرهای مختلف با موضوع انتخابات، استفاده از ظرفیت مداحان برای دعوت مردم به انتخابات، راه اندازی اتوبوس انتخاباتی برای دعوت مردم به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و… و. از دیگر اقدامات و برنامه‌های تبلیغات اسلامی در ایام انتخابات بود.

وی بیان داشت: ستاد انتخاباتی «ما ملت امام حسینیم» ایجاد شد، توزیع حدود ۷۰ هزار نامه از جانب شهید حاج قاسم سلیمانی برای حضور مردم در انتخابات و… از دیگر اقدامات بوده است.

تشریح برنامه‌های سالروز تأسیس تبلیغات اسلامی

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در ادامه با اشاره به برنامه‌های روز تبلیغ و تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی بیان داشت: تجلیل از دو نفر از شخصیت‌های عرصه تبلیغ، دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان، همایش و کنگره روز تبلیغ، سرکشی به روحانیون شبکه امامت سازمان در استان، تجلیل از مقام شامخ شهدای عرصه تبلیغ و… از جمله برنامه‌های این ایام خواهد بود.

حجت الاسلام قدرتی در ادامه با اشاره به شبکه امامت تشکیل شده از روحانیون مستقر، امام روستا، امام محله، امام پایگاه اجتماعی و… بیان داشت: حدود ۲۰ پایگاه اجتماعی در سطح استان فعالیت دارند و حدود ۲۹ امام محله را فعال در استان داریم، جمع اینها با امام روستا، حدود ۱۹۹ نفر هستند که شبکه امامت تبلیغات اسلامی در سطح استان را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به فعالیت ۵۰۰ مبلغ و مبلغه در فضای مجازی افزود: دو هزار و ۵۶۰ هیئت ثبت شده، سه هزار و ۶۰۰ مداح، ۸۸ کانون فرهنگی و تبلیغی مستقر در مساجد، ۱۲ انجمن اسلامی و ۶۳ گروه جهادی و تبلیغی در سطح استان داریم.

توزیع ۵۰ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه دبیرستان‌های معارف اسلامی را در پنج شهر خرم آباد، بروجرد، دلفان، کوهدشت و پلدختر فعال داریم گفت: ۱۹۴ دانش آموزان در این مدارش مشغول به تحصیل هستند.

حجت الاسلام قدرتی با اشاره به فعالیت بانوان نهضت پیشرفت در سازمان تبلیغات اسلامی گفت: حدود ۵۹ مؤسسه قرآنی فعال، ۶۸ خانه قرآنی، ۲۳۲ جلسه قرآن فعال در سطح استان داریم.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های حوزه مقابله با کرونا و خدمات اجتماعی از سوی تبلیغات اسلامی عنوان کرد: در این راستا با همکاری و مشارکت شبکه امامت، بیش از ۵۰ هزار بسته معیشتی بین محرومین و نیازمندان استان توزیع شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان بیان داشت: ۱۹ هزار و ۸۳۰ مورد بسته معیشتی از سوی تشکل‌های دینی در سطح استان توزیع شده است.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.