امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۶/۱۱/۲۳ تعداد بازدید: ۴۵۵
print

شاه کلید رشد کشور تربیت انسان های متعهد و متخصص است

رئیس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا گفت:شاه کلید رشد کشور تربیت انسان های متعهد و متخصص است.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی، داوود بهرامسری در همایش تجلیل از مدیران، دبیران و دانس آموزان برتر دبیرستان های صدرا لرستان با اشاره به اینکه شاه کلید رشد کشور تربیت انسان های متعهد و متخصص است، اظهار داشت: در حال حاضر تعداد دبیرستان های صدرا سازمان تبلیغات اسلامی به ۱۵۰ مدرسه رسیده است و ۱۰ هزار دانش آموز در این مدارس مشغول تحصیل هستند.
وی با بیان اینکه ۱۲۰ مدرسه متوسطه دوم صدرا با هفت هزار و ۲۷۶ دانش آموز در کشور فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: ۳۰ مدرسه صدرا متوسطه اول با ۲۸۰۰ دانش آموز فعال هستند.
رئیس سازمان دبیرستان های علوم و معارف اسلامی صدرا با تاکید بر اینکه هر سال هزار تا ۱۵۰۰ دانش آموز جدید در مدارس صدرا پذیرش می شوند، افزود: امروز توسعه کمی مدارس صدرا را تاحدودی متوقف کرده ایم و نگاه به رشد کیفی داریم.
بهرامسری با اشاره به اینکه در وزارت آموزش و پرورش اهتمام بسیار خوبی برای اصلاح امور رشته معارف اسلامی وجود دارد، در کمیته علوم و معارف اسلامی مباحث مطرح می‌شود و معاونان وزیر و نماینده حوزه های علمیه و مدارس صدرا نیز در این کمیته حضور دارند، ادامه داد: یک اهتمام ویژه ای برای گسترش رشته معارف و تقویت آن ها وجود دارد.
وی با بیان اینکه دبیرستان های صدرا برای ما حکم دژ های فرهنگی را دارد، تصریح کرد: از ۱۰ هزار دانش آموز این مدارس ۵۳۰۰ نفر پسر و ۴۷۰۰ نفر دختر هستند؛ اهتمام ویژه ای برای رشد علمی دبیرستان ها شکل گرفته است.
رئیس سازمان دبیرستان های علوم و معارف اسلامی صدرا با تاکید بر اینکه ۲۰۶ نفر از فارغ التحصیلان دبیرستان های صدرا به حوزه علمیه وارد شده اند و ۷۰۴ نفر نیز وارد رشته های دانشگاه های دولتی روزانه شده اند، یادآور شد: ۵۵ نفر از فارغ التحصیلان مدارس صدرا به دانشگاه های دولتی شبانه، ۲۵۱ نفر به دانشگاه پیام نور، ۵۵ نفر به دانشگاه های غیرانتفاعی و ۶۷ نفر به دانشگاه های آزاد اسلامی وارد شده اند.
بهرامسری خاطرنشان کرد: ۱۱ نفر از فارغ التحصیلان مدارس صدرا وارد دانشگاه علوم قضایی شده اند، ۱۳ نفر وارد دانشگاه امام صادق(ع)، ۱۴۲ نفر وارد دانشگاه فرهنگیان، ۶ نفر وارد دانشگاه رضوی مشهد شده اند و در مراکز نظامی و انتظامی نیز اقبال خوبی به فارغ التحصیلان دبیرستان های صدرا وجود دارد.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.