امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۴۰۰/۵/۱۷ تعداد بازدید: ۴۷۰
print

عزاداری محرم باید موجب تقرب به خدا و استحکام اعتقادات شود

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه محرم و عزاداری سیدالشهدا مردم را به خدا نزدیک می‌کند، گفت: عزاداری‌ها باید به شکلی باشد که موجب استحکام اعتقادات و معرفت افزایی شود.

 


وی با تاکید بر اینکه یکی از این نعمت‌ها پیوند زدن دل‌ها به حسین بن علی (ع) و خاندان رسول گرامی اسلام است، افزود: محرم و عزاداری‌ها مردم را به دین و خدا نزدیک می‌کند؛ در هیئت نشستن و روضه خواندن و شنیدن، دسته‌های عزاداری را مهیا کردن و راه انداختن عزای سیدالشهدا از اموری است که باعث می‌شود مردم به دین و خدا و ارزش‌ها تقرب پیدا کنند و از پلیدی‌ها و زشتی‌ها دور بشوند.به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان، سید احمدرضا شاهرخی امروز شنبه در گردهمایی «نسل حسینی» ویژه هیئات مذهبی و مداحان لرستان با اشاره به اینکه یکی از امتیازات ما همین برخورداری از محرم و عاشورا است، اظهار داشت: در محرم و عاشورا و در عزای سیدالشهدا (ع) نعمت‌هایی است که باید از آن بهره برداری کرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) شهید امر به معروف و نهی از منکر بودند، شهیدی بودند که در راه ارزش‌ها جان فشانی کردند، پس عزاداری‌های محرم در نهایت باید به سبک و سیاقی باشد که مردم را به خدا نزدیک کند.

حجت‌الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه انسان و جامعه هم به تغذیه جسم نیاز دارد هم تغذیه روح، به تقویت روحیه حماسی و شجاعت و ایثار نیاز دارد؛ گفت: اینکه عزای سیدالشهدا را از جامعه منتفی کنیم شبیه این است که تغذیه جسمانی یک انسان را به کلی از او بگیریم، تغذیه روح و جسم با هم است و عزای حسین بن علی (ع) غذای روح عاشقان سیدالشهدا است.

وی افزود: به یاد دارید وقتی که در جنگ هشت ساله مورد تهاجم بمباران و موشک باران قرار می‌گرفتیم و فرزندان ما شهید و مجروح می‌شدند، در همین پادگان امام حسین و دیگر پادگان‌ها این نوا به گوش می‌رسید که «با نوای کاروان بار بندید همرهان، این قافله عزم کرب و بلا دارد»؛ در زیر آن فشارهای دشمن غذای روح جوانان ما عزای سیدالشهدا بود و با همین معنویت توانستیم بر دشمن غلبه کنیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) مردمی است، روحانیون معارف اسلامی و اعتقادات و اخلاق را در درون هیئت‌ها می‌گستراند، مداحان عزیز هم هنرمندانه محتوا را بر جان و دل‌ها می‌نشانند و عواطف پاک و زلال را به جوشش در می‌آورند، در کمتر تشکلی این عوامل در کنار هم قرار می‌گیرد؛ اظهار داشت: همانطور که در گذشته بوده ان شاالله اداره هیئت به گونه‌ای باشد که جوانان احساس کنند اعتقاداتشان استحکام یافته و آگاهی و معرفت آنها افزایش یافته است.

حجت‌الاسلام شاهرخی یادآور شد: معرفتی که روحانیون آن را تبلیغ می‌کند باید گره بخورد به عواطف و عشقی که مداحان بیان می‌کنند و در نهایت شور و شعور توأم باهم باشد.

وی با بیان اینکه تجربه سال گذشته را داریم و شنیدید که رهبر انقلاب به چه میزان بر رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک تاکید کردند، تصریح کرد: هرکس عشق و معرفتش نسبت به امام حسین (ع) بیشتر است باید رعایت پروتکل‌ها از سوی او نیز بیشتر باشد؛ لذا آنچه از طریق سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد کرونا اعلام می‌شود باید از سوی هیئتی‌ها رعایت شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه به فضل خدا امسال محرم بی نظیری خواهیم داشت، گفت: استان ما و عزاداری مردم ما در کشور و در خارج از کشور شناخته شده و الگو و نمونه است، ان شاء الله شکل سنتی عزاداری در محرم به گونه‌ای خواهد بود که مورد رضایت صاحب الامر (عج) قرار بگیرد.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.