امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۶/۱۲/۲۳ تعداد بازدید: ۱۸۹
print

لرستان جز ۷ استان برتر در بحث اعتکاف است

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: لرستان جز ۷ استان برتر در بحث اعتکاف است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان، حجت‌الاسلام سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در همایش ستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان این استان که با موضوع «اعتکاف»، برگزارشد گفت: این ستاد در شهرستان‌ها، استان‌ها و کشور فعالیت گسترده ومنظمی دارد

وی با اشاره به این‌که هیئت‌های ما در بین ۹۲ هزار هیئت ثبت‌شده در کشور کمترین مشکل را داشته‌اند، عنوان کرد: اگر مشکلی مربوط به هیئتی است که از ما مجوز نگرفته، این نشان می‌دهد که ستاد ساماندهی شئون مذهبی لرستان، توانسته فعالیت‌ هیئات تحت نظر سازمان تبلیغات اسلامی در لرستان را به طور شایسته‌ای ساماندهی کند که اعتکاف یک نمونه از این فعالیت‌ها به شمار می رود.

مهدوی‌با اشاره به این‌که خیلی از کارها مانده که هنوز انجام نداده‌ایم، گفت: جا دارد که بتوانیم دست‌اندرکاران اعتکاف خدمت مقام معظم رهبری برسند و آن‌چه که نیاز است را از زبان رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی بشنوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان ادامه داد: سال گذشته در بحث اعتکاف از نظر کمی و کیفی جز هفت استان برتر کشور بودیم.

وی با اشاره به این‌که مراسم مذهبی اعتکاف در سال گذشته در ۱۵۸ مسجد برگزار شد و نزدیک به ۲۰ هزار معتکف داشتیم، عنوان کرد: از این تعداد ۲۰ درصد آقایان بوده و ۸۰ درصد بانوان بودند. مهدوی‌امین با اشاره به این‌که امروز اعتکاف دانش‌آموزی، دانشجویی و جوانان در حال گسترش است، بیان کرد: در سال گذشته ۷۰ درصد از جمعیت معتکفان بین ۱۵ تا ۳۵ سال هستند و ۶۰ درصد بالای دیپلم هستند، که به این معناست که قشر جوان و تحصیل‌کرده ما به اعتکاف اقبال دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به این‌که ۲۲ درصد معتکفان استان در سال گذشته روستایی بودند که حاصل زحمات روحانیون مستقر است، اظهار کرد: اعتکاف یک جریان مردمی است ما متولی برگزاری هستیم ولی حقیقتاً یک جریان ۱۰۰ درصد مردمی است کما اینکه اعتکاف بهترین فضا برای بهره‌برداری است چراکه دل‌ها آماده است.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.