امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۷/۲/۱۸ تعداد بازدید: ۱۸۸
print

مبانی دینی کاربردی نشده‌اند

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: باید نسلی با صفات برجسته اسلامی و انسانی همچون صداقت، امانت‌داری، نظم را در مدارس صدرا تربیت کنیم.

 

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان،حجت‌الاسلام مهدوی،مدیر کل تبلیغات لرسلامی لرستان در مراسم تجلیل از معلمان دبیرستان صدرا خرم آباد با اشاره به اینکه ماه شعبان ماه با عظمتی است، ماه شعبان ماهی است که به پیامبر گرامی اسلام واگذار شده، اظهار داشت: ماه رجب مثل این است که در جایی مهمان شده باشید و صاحب خانه از شما پذیرایی کند، در واقع در ماه رجب خداوند متعال پذیرای مومنان است.

وی افزود: در ماه شعبان اهل خانه از مومنان پذیرایی می‌کنند و در ماه مبارک رمضان کلید خانه دست خودشماست و این خانه متعلق به مومنان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان خاطرنشان کرد: در ماه شعبان، پیامبرگرامی اسلام میزبان مومنان است، پیامبری که رحمة للعالمین و تجلی اعظم خداوندمتعال است.

حجت‌الاسلام مهدوی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تعلیم و تربیت پرداخت و گفت: در امرآموزش و پرورش گاهی دچار اشتباهاتی شده ایم که غالبا هم ناخواسته بوده است، عمده توجه ما در امر تعلیم و تربیت دینی، به سوی پوسته دین بوده و کمتر به محتوا و مغز دین توجه کرده ایم.

وی با بیان اینکه باید اهتمام خود را روی مبانی، درون و محتوای دین می گذاشتیم، آنگاه پوسته و ظاهر هم درست شکل می گرفت، تصریح کرد: اگر معیار و شاخص را مسائل محتوایی قرار می دادیم بهتر بود و گرفتار برخی مسائل به‌ویژه آسیب های اجتماعی نمی شدیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با تاکید بر اینکه باید غفلت های انجام شده در این حوزه را جبران کنیم، افزود: باید روی صفات اسلامی که همان صفات انسانی مشترک با همه دنیا هستند کارکنیم، صفاتی مثل راستگویی، صداقت، امانت داری، نظم.

مهدوی با اشاره به اینکه باید بتوانیم نسلی تربیت کنیم که صداقت داشته باشند، نسلی راستگو که الگو باشند، ادامه داد: مفاهیم و مبانی اسلامی را کاربردی نکرده ایم ونتوانسته ایم این صفات را برجسته کنیم.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.