امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۸/۴/۳ تعداد بازدید: ۲۵۷
print

یکی از راهبردهای سازمان تبلیغات اسلامی مردمی‌سازی تبلیغ دین است

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه تبلیغ دین یک وظیفه همگانی است، گفت: یکی از مهمترین راهبردهای سازمان تبلیغات اسلامی مردمی‌سازی تبلیغ دین اس.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان، حجت‌الاسلام‌ سعید مهدوی‌امین، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان، شنبه، یکم تیرماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان به‌مناسبت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به دستور امام خمینی رحمت الله علیه و روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی، گفت: اصحاب رسانه نقش موثری در بحث اطلاع‌رسانی دینی و تبلیغات اسلامی در جامعه دارند.

وی با بیان این‌که ابلاغ و تبلیغ دین به‌معنای اجبار و تحمیل دین نیست، عنوان کرد: تبلیغ دین به این معناست که انسان با عقل، فطرت و تجربه بشری خود به مرحله ای از درک برسد که ایمان پیدا کند عمل به آموزه های دینی تنها راه رسیدن به سعادت دنیا و آخرت است، همانطور که امام خمینی رحمت الله علیه در این باره فرمودند؛ تبلیغات که همان شناساندن خوبی ها و تشویق به انجام آن و ترسیم بدیها و نشان دادن راه گریز از آن است از اصول بسیار مهم اسلام عزیز است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان با بیان این‌که مسئله تبلیغ فقط وظیفه روحانیون نیست و یک وظیفه همگانی است، اضافه کرد: شاید بخش مهمی از این وظیفه متوجه علما و روحانیون باشد اما راهبرد تبلیغ مانند امر به معروف و نهی از منکر است که شامل همه چیز می‌شود و متعلق به تمامی اعضای جامعه است؛ لذا وظیفه ما این است که این مسئله مهم را به گوش همگان برسانیم تا تبلیغات دینی مردمی شود.

مهدوی‌ امین با اشاره به تغییرات انجام شده در سازمان تبلیغات اسلامی در سطح کشور طی هشت ماه گذشته، ادامه داد: در طول این مدت سند راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی برای ادامه کار تدوین شده و این تغییرات با آغاز چهل‌ و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب و ابلاغ بیانیه «گام دوم انقلاب اسلامی» از سوی مقام معظم رهبری همراه شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان ادامه داد: بهترین و بالاترین سندی که می‌تواند سند راهبردی سازمان باشد یکی بیانیه «گام دوم انقلاب» و دیگری حکمی است که مقام معظم رهبری برای انتصاب ریاست سازمان تبلیغات اسلامی ابلاغ کردند که متن این حکم خود نشان دهنده این است که آینده سازمان چگونه خواهد بود و به چه سمتی باید برود.

وی تصریح کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب که توسط رهبری صادر شده، سه نکته قابل اهمیت است، اول، مبدأ که خودآگاهی است دوم مرکز که ایجاد امید است و سومین نکته مقصد آن ایجاد اراده‌ای راسخ برای ادامه راه انقلاب است.

مهدوی‌امین با بیان این‌که تقویت جبهه فرهنگی انقلاب یکی‌از اهداف کار سازمان است، اظهار کرد: الگو برای رسیدن به این هدف(تقویت جبهه فرهنگی انقلاب) جبهه‌ای است نه سازمانی، به این معنی که نباید بخشی‌نگر باشیم بلکه همه سازمان‌ها باید با یک هم‌افزایی، هم‌گرایی و وحدت‌ رویه حرکت کنند تا بتوانند برای رسیدن به اهداف بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قدم بردارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به این‌که یکی دیگر از راهبردهای مهم سازمان مردمی‌سازی تبلیغ دین است، عنوان کرد: مردمی کردن تبلیغ دین یعنی این‌که همه اقشار و اقوام در این زمینه حرکت کنند و خود مبلغ دین و آموزه های دینی باشند.

مهدوی‌امین با بیان این‌که حضور در فعالیت‌های اجتماعی یکی دیگر از راهبردهای سازمان است، عنوان کرد: ما نمی‌توانیم فرهنگ را از مسائل اجتماعی جدا کنیم، تا امروز می‌گفتند که مسائل اجتماعی و اقتصادی پیوست فرهنگی نیاز دارد، اما امروز می‌گوییم که کارهای فرهنگی نیز پیوست اقتصادی و اجتماعی می‌خواهد، لذا باید این پیوست‌ها همه‌جانبه شود و همه جنبه‌ها با هم پیش بروند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان با اشاره به این‌که ما در سازمان تبلیغات اسلامی نقطه‌گذاری و حرکت نقطه‌ای را مدنظر داریم، اظهار کرد: در این زمینه بحث محله مسجدمحور یا مسجد محله‌محور را مدنظر داریم، به طوری که در این طرح یا یک محله را در نظر می‌گیریم و مسجدی را محور فعالیت های آن قرار می‌دهیم یا این‌که یک مسجد را به‌عنوان محور چندین محله انتخاب می‌کنیم.

وی با تأکید بر این‌که مقام معظم رهبری امام ماست، بیان کرد: اساس جامعه دینی و ولایی ما بر اما‌م‌محوری است که این امام در سطح کشور مقام معظم رهبری، در سطح استان نماینده ولی‌فقیه، در سطح شهرستان‌ها ائمه جمعه و در سطح محلات و روستاها ائمه جماعات و روحانیون مستقر هستند.

مهدوی‌امین با اشاره به این‌که جوان‌گرایی هم در حوزه تبلیغات و هم در جامعه هدف و یا در رده‌های مدیریتی و حضور در کارهای اجرایی یکی‌ دیگر از راهبردهای سازمان است، اظهار کرد: مدیران جدید سازمان توانسته اند با به‌کارگیری جوانان در پُست‌های مختلف در رده‌های مدیریتی ۲۰ سال میانگین سنی سازمان تبلیغات اسلامی را جوان کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان با بیان این‌که جامعه زنان؛ محور دیگر راهبردهای سازمان تبلیغات است، اظهار کرد: زن یک شخصیت است که نقش‌های متعددی مانند همسرداری، مادری، خواهری و... را به عهده دارد و از طرفی زنان به‌عنوان یک قشر که بیش‌از ۵۰ درصد جامعه را تشکیل می‌دهند یکی از مهمترین جامعه هدف سازمان برای اجرای برنامه های فرهنگی و تبلیغی با هدف تبیین سبک زندگی اسلامی و تحکیم بنیان خانواده است.

مهدوی‌امین در پایان با اشاره به برنامه‌های بزرگداشت سالروز تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی، اظهار کرد: غبارروبی گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهدای روحانی، اجرای طرح شمیم خدمت در نماز جمعه، سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه، نشست با اصحاب رسانه، فعالان عرصه فرهنگی و مبلغان فرهیخته، دیدار با خانواده های شهدا و مبلغین پیشکسوت و استفاده از نخبگان دانشگاه و فرهنگی جهت تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز از جمله برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان به مناسبت بزرگداشت این ایام است که از روز جمعه هفته گذشته آغاز و تا روز جمعه هفته جاری ادامه خواهند داشت.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.