امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۷/۴/۷ تعداد بازدید: ۲۸۳
print

۱۵ هزار ظرفیت فرهنگی در لرستان وجود دارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: ۱۵ هزار ظرفیت فرهنگی در لرستان وجود دارد که بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها نیازمند به یک برنامه مدون و منسجم در سطوح عالی است.

به گزارش روابط عموی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان،حجت‌الاسلام مهدوی،مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه برنامه های سازمان تبلغیات اسلامی باید آن را معرفی کند، نه اینکه در یک روز سازمان را تبلیغ کنیم، کار ما تبلیغ خودنیست و بنا بر این است که ارزش های اسلامی را تبلیغ و ابلاغ کنیم، اظهار داشت: قطعا فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی در طول سال معرف این سازمان است.

وی با بیان اینکه امروز خدمت سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه دین ۳۷ ساله شد، از سال ۱۳۶۰ در حوزه فرهنگ دینی تلاش می‌کنیم، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمود «سازمان تبلیغات اسلامی از حسنات انقلاب است»؛ از دیرباز سازمانی منسجم در حوزه تبلیغ نداشتیم لذا سازمان تبلیغات اسلامی متولی حوزه های علمیه در بحث تبلیغ شد و این حوزه رابرعهده گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با تاکید بر اینکه ما در همه شهرهای کشور یعنی در بالغ بر ۵۰۰ شهر دفتر داریم؛در لرستان هم در تمام شهرستان ها دارای دفتر هستیم، افزود: تمرکز سازمان تبلیغات اسلامی بر فعالیت های خودجوش مردمی استوار است، اساس کار سازمان برتشکل های مردمی است و همه ماموریت های ما توسط تشکل های مردمی اداره می شوند.

حجت‌الاسلام مهدوی امین با اشاره به اینکه ما امروز صرفا کار سازمان دهی، هدایت و نظارت بر فعالیت های مردمی را داریم، گفت: متولی امر دین خود مردم هستند چون دین ما مردمی است، سازمان هم یک دستگاه مردمی است.

وی با بیان اینکه ۱۷۰۰ مبلغ و مبلغه در سامانه سجا ثبت نام کرده و سازمان دهی شده اند، تصریح کرد: ۴۰۰امام جماعت در مساجد سطح استان با ابلاغ و حکم سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: ۳۲۰ امام جماعت نیز در ادارات استان فعالیت
دارند. مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان از سازماندهی ۲۵۰ مبلغه سنتی در سطح این استان خبر داد و افزود: در راستای ساماندهی جلسات خانگی این مبلغه های سنتی را سازماندهی کرده ایم، این مبلغه ها غالبا سواد حوزوی ندارند اما سواد قرآنی داشته و برخی از آن ها نیز تحصیلات عالیه دارند و مقبول مردم هستند.

حجت‌الاسلام مهدوی امین خاطرنشان کرد: هرکدام از این مبلغه ها یک جلسه ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفره را اداره می‌کنند و مخاطبان بسیاری دارند؛ لذا ساماندهی و نظارت بر فعالیت آن ها اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه ۱۷۰۰ مسجددر سطح استان داریم که ۴۰۰ مسجد امام جماعت دارند اما بقیه آن ها در طول ایام و مناسبت های خاص سال روحانی دارند، یادآور شد: ۳۲۰ خانه عالم در مناطق روستایی و محروم داریم که ۱۳۷ روحانی مستقر در این خانه های عالم اسکان یافته و اقدامات تبلیغی را در مناطق محروم انجام می دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه برخی از روحانیون مستقر ما بیش از ۲۰سال است که با حضور در مناطق محروم اقدامات تبلیغی انجام می دهند، تصریح کرد: یک مستند باعنوان «افق حوزه» در رابطه با فعالیت های این روحانیون که سال های سال در روستاها بوده اند و فعالیت کرده اند؛ ساخته می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدوی امین در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت ۲۶۰۰ هیئت مذهبی سازماندهی شده اشاره کرد و اظهار داشت: ۲۱۴۰ مداح نیز ساماندهی شده و ثبت سامانه شده اند؛ حتی مداح های ما رتبه بندی شده اند، کارگاه های آموزشی دارند و مداحی نداریم که چند دوره آموزشی را نگذارنده باشد.

وی همچنین از فعالیت ۱۵۳ کانون فرهنگی و تبلیغی خبر داد و افزود: ۵ دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا در ۵ شهر خرم آباد، کوهدشت، نورآباد، پلدختر و بروجرد فعالیت دارند. مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه حدود ۱۵ هزار ظرفیت فرهنگی و دینی را در استان احصا کرده ایم، تصریح کرد: ما هر روحانی را یک ظرفیت فرهنگی می دانیم، هر مربی قرآن، هر مسجد و هر خانه عالم یک ظرفیت دینی و فرهنگی است؛ البته به این معنا نیست که از این ظرفیت ها خوب استفاده کرده ایم، اما باید همه این ظرفیت ها را به کار بگیریم.

حجت‌الاسلام مهدوی امین با تاکید بر اینکه همچون بخش اقتصاد، حوزه فرهنگ نیز دچار بی برنامگی وعدم انسجام است، از بی برنامگی رنج می بریم و شورای عالی انقلاب فرهنگی نتوانست برنامه مدون و منسجمی ارائه دهد، افزود: این موازی کاری بین دستگاههای فرهنگی، یک آسیب است، وقتنی تنوع آمد و دستگاه ها متعدد شدند موازی کاری هم می آید، کار پراکنده می‌شود و اختلاف پیش می آیدشورای عالی انقلاب فرهنگی نتوانست برنامه مدون و منسجمی ارائه دهد وی با اشاره به اینکه انتظار داشتیم از بزرگان که این فضا را منسجم کنند، گفت: ادغام دستگاه های فرهنگی بنا بر مسائلی انجام نشد، دشمن از جبهه های مختلفی به ما حمله می‌کند لذا نیاز بود دستگاه های فرهنگی هرکدام در جایگاه خود و با مخاطبان خاص خود در عرصه فرهنگ باقی بماند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان یادآور شد: اما حالا که ادغام نشده اند کاش تقسیم بندی و تفکیک فعالیت می کردیم. حجت‌الاسلام مهدوی امین خاطرنشان کرد: خوشبختانه در استان با موضوع آیت الله میرعمادی نماینده ولی فقیه در استان، برنامه های فرهنگی انسجام یافته و تاحدود در این حوزه منسجم فعالیت می‌شود.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.