امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۷/۱۲/۸ تعداد بازدید: ۵۱۷
print

حضرت زهرا(س) کاملترین الگو برای بانوان هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در همایش بصیرت فاطمی شهرستان الیگودرز، گفت: مهمترین جنبه کلیدی الگوگیری از حضرت زهرا(س)، کسب رضایت خدا و رسیدن به سعادت اخروی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان، حجت‌الاسلام سعید مهدوی امین، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان در همایش بصیرت فاطمی که روز گذشته با حضور جمعی از بانوان فعال فرهنگی و قرآنی شهرستان الیگودرز در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت ولادت حضرت فاطمه(س) و گرامیداشت مقام زن با بیان مطالبی، گفت: مهمترین جنبه کلیدی الگوگیری از حضرت زهرا(س)، کسب رضایت خدا و رسیدن به سعادت اخروی است.

وی افزود: الگوگیری از سبک زندگی نورانی حضرت زهرا(س) تنها مختص به زنان نیست بلکه برای همه مومنان چه مرد و چه زن مورد تاکید قرار گرفته است که ابعاد گوناگونی نیز دارد و در این همایش بنا به حضور شما بانوان فرهیخته و فعال فرهنگی به سه بعد از زندگی سراسر نورانی آن حضرت اشاره ای مختصر خواهم داشت.

حجت‌الاسلام مهدوی در قسمت اول سخنرانی خود به الگوپذیری از زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها در رفتار با پدر اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت زهرا(س) درسنین کودکی قرار داشتند که قضیه شعب ابی‌طالب پیش ‌آمد. شعب ابی‌طالب، یکی از دوران های بسیار سخت و طاقت فرسای پیامبر(ص) بود. حضرت فاطمه زهرا(س) در این دوره پر مشقت و طاقت فرسا، احساس مسئولیت می‌کند و مثل یک ‌مادر، یک مشاور و یک‌پرستار، تلاش می‌کند تا غبار غم و اندوه و مشکلات را از چهره پدر بزداید. لذا پیامبر گرامی اسلام از ایشان به‌عنوان «ام‌ابیها»(مادر پدرش) یاد کرده است.

وی در بخش دوم به بیان مطالبی در خصوص الگوگیری از حضرت زهرا سلام الله علیها در رفتار با همسر پرداخت و افزود: در طول زندگی مشترک ایشان، حضرت علی(ع) اکثر اوقات همراه پیامبر(ص) و در جنگ با دشمنان اسلام بودند. حالا شما ببینید او خانمی‌است که در خانه نشسته و شوهرش ‌مرتب در جبهه است و از لحاظ وضع زندگی هم ساده زیستی سرلوحه زندگی ایشان است؛ پس انسان باید چقدر روحیه قوی‌ داشته باشد تا بتواند این ‌شوهر را تجهیز کند؛ دل او را از وسوسه اهل و عیال و گرفتاری‌های ‌زندگی خالی کند؛ به او دلگرمی بدهد؛ بچه‌ ها را به آن خوبی که ایشان تربیت‌ کرده، تربیت کند. این سبک زندگی در همسرداری نمی‌ تواند برای یک همسر مسلمان بهترین الگو باشد؟

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان در بخش پایانی سخنان خود به الگوگیری از حضرت زهرا سلام الله علیها در رفتار با فرزند اشاره کرد و بیان داشت: دین اسلام از کامل‌ترین و واقع بینانه‌ترین شناخت، در مورد انسان برخوردار است، لذا بیشترین توفیق را در مساله تربیت انسان بدست آورده است. روش تربیتى و اخلاقى حضرت فاطمه(س) که برگرفته از دین اسلام است، بهترین شیوه، و تجربه براى ساختن نسلى پاک و سعادتمند است. از این رو، جا دارد که پیروان و ارادتمندان مکتب اسلام، با به کار بستن شیوه‌ها و ظرایف تربیتى آن حضرت در رشد و تربیت نسلى پاک و پیشرو همت نموده، سعادت دنیا و آخرت فرزندان خود را بیمه کنند.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.