امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۶/۷/۲ تعداد بازدید: ۳۱۳
print

همنوایی مادران عاشق و دلباخته در عزای طفل شیرخوار کربلا در شهرستان خرم آباد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم آباد گفت:مادران خرم آبادی با حضرت رباب(س) در فراق طفل شیرخواره‌اش در صحرای کربلا همنوا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان، حجت‌الاسلام منصوری،رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم آباد با اعلام این خبر گفت:همایش شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم هم‌ زمان با سراسر کشور در مصلی الغدیر و هیئت فرهنگی مذهبی ابوتراب منطقه ماسور این شهرستان با حضور هزاران مادر و طفل شیرخوار حسینی برگزار شد.

وی افزود:امروز مادران به همراه کودکان شیرخوار آمده‌اند تا با سوگواری خود اندکی اندوه از دل رباب و اباعبدالله الحسین(ع) را تسکین دهند.

وی اظهار داشت:مصلی الغدیر و هیئت فرهنگی مذهبی ابوتراب مملو از مادرانی بود که کودکان خویش را به یاد طفل شیرخوار رباب سپید و سبزپوش کرده‌ بودند تا از همان دوران طفولیت، محبت مادر و فرزندی را از نوع رباب و علی‌اصغر(ع) بیاموزند.

وی تصریح کرد:اگرچه کوچک‌ترین شهید کربلا بر روی دستان پدر براثر اصابت تیر جفای حرمله غرق در خون شد اما بعد از صد‌ها سال هنوز قلب‌ های شیعه داغ‌ دار مظلومیتش است، شور و غوغای حسینی شیعیان هرساله در عزای طفل شیرخوار رباب وصف‌نشدنی است میلیون‌ها عاشق و دلباخته در این روز فرزندان کوچک خود را در آغوش گرفته و در سوگ و ماتم حضرت علی‌اصغر(ع) ناله سر می‌دهند.

وی تاکیید کرد:مادرانی آمده‌ بودند تا هم‌نوا با رباب در صحرای کربلا، طفلان شیرخوار را به یاد علی‌اصغر شش‌ماهه بر روی دست بگیرند و با اشک‌ های مادرانه خود با غم رباب در فراق طفل شش‌ماهه‌اش همدردی کنند.

 

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.