امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۱۲/۲۱ تعداد بازدید: ۲۴۷
print

احسان و نیکوکاری رسیدگی به احوال یتیمان و فقرا و نیازمندان از وظایف تمام آحاد جامعه است

رئیس اداراه تبلیغات اسلامی سلسله گفت:احسان و نیکوکاری رسیدگی به احوال یتیمان و فقرا و نیازمندان از وظایف تمام آحاد جامعه است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان، حجت‌الاسلام سید نصرت اله موسوی رئیس اداره تبلیغات اسلامی سلسله ضمن گرامیداشت روز احسان و نیکوکاری و فرا رسیدن هفته نیکوکاری، گفت: یکی از اساسی ترین مسائل در دین مبین اسلام که همواره در آیات متعدد قرآن مجید و روایات ائمه معصومین (ع) بر اهمیت آن تأکید فراوانی شده است، بحث احسان و نیکوکاری و انفاق در راه خدا است.

وی، افزود: احسان و نیکوکاری، دارای آثار و برکات بسیار زیادی در دنیا و آخرت است، که آمرزش گناهان، آرامش روحی انسان، دوستی و صمیمیت و همچنین رفع فقر، از مهم ترین آثار آن است.

موسوی گفت: خداوند متعال در سوره مبارکه بقره آیه ۲۱۶ می فرماید « کسانی که اموال خود را در راه خدا انفاق می‌کنند همانند بذری هستند که هفت خوشه برویاند که در هر خوشه صد دانه باشد و خداوند آن را برای هر کس بخواهد و شایسته باشد دو یا چند برابر می‌کند و لطف خدا گسترده و او به همه چیز داناست».

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سلسله تصریح کرد: خداوند در این آیه مبارکه مهمترین اثر کمک و انفاق را برکت و افزون شدن مال بیان می‌کند و دیگر آثار و برکاتی که انفاق دارد اینست از جمله: بیمه کردن مال، محصول و درآمد، دوری از بلا، آمرزش گناهان، رفع فقر و گرسنگی از سطح جامعه، رشد و شکوفایی اقتصاد جامعه است.

موسوی در پایان گفت: به افراد نیازمند و بی بضاعت کمک کنیم بخش زیادی از نیازمندان سفره های عید شان رنگی می‌شود و دست شان جهت خرید کادو و وسایل عید برای فرزندان و خانواده شان باز می‌شود. ممکن است سایه خانواده ای بر سر فرزندی نباشد و یا روی تخت بیمارستان باشد و یا هزینه های درمانی برای ایشان سنگین باشد که می توانیم یاری گر این عزیزان باشیم، دلشان را شاد نماییم و حداقل از آنها دلجویی کنیم.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.