امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۵/۵ تعداد بازدید: ۲۰۵
print

برگزاری نماز جمعه اول مرداد شهرستان بروجرد

نخستین نماز جمعه مرداد ماه ۹۵ در بروجرد به امامت حجت‌الاسلام ترابی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان   حجت‌الاسلام و المسلمین حسن ترابی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بروجرد در مسجد امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به اول مرداد ماه روز ملی نماز جمعه افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در پنجم مرداد ماه سال ۱۳۵۸ نماز جمعه به فرمان امام خمینی(ره) و به امامت مرحوم آیت الله طالقانی اقامه شد.
وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نماز جمعه در گوشه گوشه ایران اسلامی اقامه شد و امروز در بیش از ۸۵۰ شهر کشور این فریضه با شکوه و عظمت خاصی برگزار می‌شود.
وی اظهار داشت: در طول این ۳۷ سالی که از عمر مبارک انقلاب اسلامی می گذرد نماز جمعه با استقبال خوب مردم مومن و انقلابی ایران مواجه شده است زیرا مردم مومن و ولایتمدار ایران به خوبی به اهمیت و صلابت نماز جمعه به‌عنوان مظهر و مبنای اقتدار اسلام و مسلمین توجه دارند.
به گفته وی نماز جمعه از نظر سیاسی اجتماعی بزرگترین کنگره هفتگی است که بعد از کنگره سالانه حج بزرگترین اجتماع امت اسلامی به شمار می رود.
وی نماز جمعه را حج فقرا دانست و افزود: نماز جمعه نقش برجسته و ممتازی در تقویت پایه های وحدت و اتحاد امت اسلامی دارد.
امام جمعه بروجرد به روشنگری و آگاهی بخشی نماز جمعه اشاره کرد و گفت: اسلام بهترین و مناسب ترین جایگاه برای بیان مسایل سیاسی را نماز جمعه می داند و در نماز جمعه مردم دشمنان خود را بهتر می شناسند و با ترفندهای آنها آشنا می شوند.
وی افزود: در طول ۳۷ سال گذشته بسیاری از توطئه ها و نقشه های شوم دشمنان در نمازهای جمعه خنثی شده اند.
حضرت حجت السلام والمسلمین ترابی اظهار کرد: نماز جمعه جایگاه و پایگاه بیان سیاست های رسمی نظام مقدس جمهوری اسلامی است که توسط رهبر عزیر و حکیم انقلاب تفسیر می‌شود.
وی افزود: نماز جمعه سنگر دفاع از اسلام و ارزش های اسلامی و پاسداری از مرزهای عقیدتی و تقویت باورهای دینی است.
امام جمعه بروجرد گفت: به خاطر این همه آثار و برکات نماز جمعه است که در قرآن کریم و بیانات حضرات معصومین به این اندازه به شرکت در نماز جمعه تاکید شده است.
خطیب جمعه بروجرد در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه به گزارش مغرضانه و خارج از حیطه سازمانی دبیرکل سازمان ملل اشاره و اظهار کرد: اعلام نقض برجام توسط ایران از سوی بان کی مون تحت فشار آمریکا و صهیونیست ها صورت گرفته است
وی اظهارات بان کی مون را کاملا بی اساس خواند و افزود: افکار عمومی دنیا انتظار داشت که دبیرکل سازمان ملل بدعهدی آمریکایی ها را با صراحت گزارش کند و موارد نقض برجام در ۶ ماه گذشته از سوی این کشور را بیان کند ولی این فرد بی اراده همان مطالب دیکته شده قدرت های زورگو را مطرح کرد.
وی اضافه کرد: این فرد کسی است که چندی قبل تحت فشار آمریکا نام عربستان را از فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان حذف کرد و آن رسوایی را برای سازمان ملل به وجود آورد.
وی با بیان اینکه ایران به تهدیدات هیچ دولت و سازمانی اعتنا نمی کند، گفت: ما ارتقای توان دفاعی و موشکی خود را دنبال و برای تقویت بنیه دفاعی کشور از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم لذا آزمایشات موشکی خود را ادامه می دهیم.
وی افزود: بان کی مون بهتر است بار دیگر وظایفش را مطالعه کند تا در گزارشات خود دچار اشتباه فاحش نشود؛ شخص اول سازمان ملل به جای حمایت از فلسطین، بحرین و کشمیر و به جای حل مشکل سوریه به دستور قدرت های زوگوی دنیا، جمهوری اسلامی را به ناحق متهم می‌کند.
به گفته وی موارد نقض برجام از آمریکا و کشورهای ۱+۵ زیاد است و اگر بنا باشد آمریکا مرتب برجام را نقض کند راهی به جز کنار گذاشتن برجام نداریم، چون بیش از تعهدات خود عمل کرده ایم.
وی افزود: اگر بخواهند به نقض برجام ادامه دهند بهتر است به دوران قبل از برجام برگردیم و غنی سازی را به هر مقیاسی که نیاز کشور است، ادامه دهیم.
امام جمعه بروجرد گفت: مسلمانان مظلوم کشمیر به خاطر اعتراض به کشته شدن رهبر مذهبی حذب مجاهدین این ایالت توسط دولت و ارتش هند به شدت سرکوب و زنان و کودکان بی پناه این کشور به خاک و خون کشیده شدند.
وی تاکید کرد: هند باید سریعتر سرکوب مسلمانان کشمیر را کنار بگذارد و متوجه عواقب ناگوار آن باشد البته مسلمانان جهان نیز باید از مردم مظلوم کشمیر حمایت و دولتمردان برای توقف این جنایات اقدام عملی کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به سالگرد عملیات پیروزمندانه مرصاد در سال ۶۷ اشاره کرد و گفت: منافقین با حمایت آمریکا، رژیم بعث عراق و انگلیس در سال ۶۷ با شعار از مهران تا تهران در ۴۸ ساعت دست به عملیاتی زدند که در دام رزمندگان اسلام گرفتار و مجبور به عقب نشینی به بغداد شدند.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.