امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۶/۴/۱۸ تعداد بازدید: ۷۴۶
print

تفکیک دین از سیاست امری اجتناب ناپذیر است

با همکاری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجردو ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان خطبه های باشکوه ۱۶تیرماه ماه با حضور انبوه مردم این شهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان؛آیت اله ترابی امام جمعه شهرتان بروجرد ظهر جمعه۱۶تیرماه۹۶ در خطبه های نمازجمعه این شهرستان با اشاره به فرارسیدن ۵۸ سالروز حلت زعیم علیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی بروجردی اظهار داشت: این پیشوای بزرگ شیعیان ۱۳ شوال سال ۱۳۸۰ مصادف با ۱۰ فروردین۱۳۴۰ پس از سپری کردن عمر شریف و پربرکت خود در جهت اعتلاء و گسترش اسلام ناب محمدی چشم از جهان فرو بست.

خطیب نماز جمعه شهرستان بروجرد در فرازی دیگر از خطبه ها با اشاره به فرارسیدن ۲۱ تیرماه روز حمله به مسجد گوهرشاد و کشتار مسلمانان توسط رضاخان و نامگذاری این روز به‌عنوان روز حجاب و عفاف بیان کرد: رضاشاه بعداز اینکه پایه های قدرت و حکومت خود را محکم کرد ضمن حاکم کردن فضای خفقان و اختناق شدید بر مقابله با ارزش های دینی و شعائر مذهبی پرداخت و برهمین اساس بر اصل تفکیک دین از سیاست تاکید کرد و تلاش زیادی برای کنار زدن روحانیان نمود.

آیت اله ترابی امام جمعه بروجرد در خاتمه با اشاره به پیروزی های اخیر عراق عنوان کرد: در این هفته شاهد یک تحول مهم در صحنه جنگ عراق با تروریست های تکفیری بودیم و با آزاد سازی مسجد النوریکه در بخش موصل قدیم و نماد خلافت گروهک تروریستی داعش بود و برای داعش اهمیت استرانژیک داشت که عملا تشکیلات این گروه از هم پاشیده شد.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.