امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۶/۳/۲۹ تعداد بازدید: ۵۵۶
print

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد اتحاد، انسجام و وحدت ملی از عوامل مهم موفقیت کشور و نظام است

با همکاری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجردوستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان خطبه های باشکوه۲۶ خرداد ماه با حضور انبوه مردم روزه دار این شهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان؛ حضرت آیت الله ترابی امام‌جمعه محترم شهرستان بروجرد ظهرجمعه۲۶ خرداد ۹۶ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: هفته سوم ماه مبارک رمضان به‌واسطه ش خرداد ماه ب‌های قدر که به‌تصریح قرآن کریم ارزش آن از هزار ماه بیشتر است از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. شب گذشته مردم متدین و ولایتمدار ایران اسلامی به استقبال دومین شب از لیالی قدر رفتند و با احیا و شب‌زنده‌داری و توبه و انابه خود از برکات بی‌شمار این شب عزیز بهره بردند.

وی با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت الگوی پرهیزگاران و اسوه عدالت‌پیشگان مولا امیرالمؤمنین علی بن ابی‌طالب(ع) افزود: در سحرگاه نوزدهم ماه مبارک رمضان در محراب عبادت مسجد کوفه درنهایت مظلومیت فرق عدالت به دست شقی‌ترین مردمان شکافته شد و پشت‌وپناه مظلومان «فزت و رب الکعبه» سر داد و شیعه یتیم شد و رخ قرآن مجسم به خون سرشان خضاب شد و انسانیت و عدالت برای همیشه عزادار شد.

خطیب نماز جمعه بروجرد در ادامه به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران و مسئولان نظام اسلامی اشاره و بیان کرد: معظم له در این دیدار به تأثیر تعین کننده اتحاد و انسجام و وحدت ملی در موفقیت‌های این چهار دهه اخیر اشاره کردند و فرمودند این تجربه موفق در اداره کشور باید به کار گرفته شود، این‌یک واقعیت است که در طول ۳۸ سال گذشته یکی از عوامل مهم موفقیت کشور و نظام اتحاد مردم باهم و با مسئولان نظام و اتحاد مسئولان با یکدیگر بوده است.

وی بابیان اینکه تفرقه و اختلاف روند کار را کند می‌کند و کشور را به عقب می‌راند، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند دوقطبی شدن کشور و دودستگی مردم یک تجربه خطرناک است که در زمان رئیس‌جمهور بنی‌صدر به وجود آمد و کشور را دوقطبی کرد و نباید تکرار شود و هشدار دادند که انتخابات و دوران رقابت تمام‌شده است، بیش از ۴۱ میلیون نفر پای صندوق رأی آمدند، این آرا ارزش داشت، رهبر انقلاب فرمودند این‌ها به‌نظام و راهکاری که نظام برای اداره کشور اندیشیده بود، اعتماد کردند و پای صندوق رأی آمدند.

ایشان با اشاره به اینکه عده‌ای به دنبال دوقطبی کردن جامعه هستند، تأکید کرد: دولت وظیفه دارد در عمران کشور تلاش کند و همه باید در این راه دولتمردان را کمک نمایند تا بتوانند کشور را اداره کرده و مشکلات آن را رفع نمایند، دوقطبی شدن به ضرر کشور و جامعه است و نباید تجربه تلخ دوران بنی‌صدر تکرار شود.

ترابی با اشاره به بخش دیگری از سخنان رهبر انقلاب در این دیدار تصریح کرد: ایشان در بخش دیگری از سخنان خود اعتماد نکردن به دشمن را از تجربه‌های نظام دانستند که باید موردتوجه مسئولان قرار گیرد. امریکا غیرقابل‌اعتماد است و صداقت ندارد و هرزمانی که به آمریکا اعتماد کردیم لطمه خورده و ضرر کردیم. از زمان برجام که توافق هسته‌ای انجام شد تا به امروز موارد متعددی از نقض برجام وجود دارد که نمونه اخیر آن این است که کنگره آمریکا به دنبال تحریم جامع علیه ایران با عنوان قانون مقابله با بی‌ثباتی در منطقه است.

امام‌جمعه بروجرد با تأکید بر ضرورت تقویت اقتدار نظامی و امنیت کشور به تشریح دلایل دشمن در از بین بردن این اقتدار پرداخت و گفت: معلوم است که دشمنان به دنبال از بین بردن اقتدار جمهوری اسلامی باشند چراکه نیروهای مسلح، سپاه، بسیج و سپاه قدس جزء عوامل اصلی اقتدار کشور است و دشمن می‌خواهد این‌ها را تضعیف کند و در این مذاکرات همواره شروط مختلفی در این زمینه می‌گذاشتند.

وی افزود: علت دشمنی امریکا و صهیونیسم بین‌الملل با سپاه، بسیج و نهادهای انقلابی این است که این‌ها سبب اقتدار است و امروز سپاه است که لرزه بر اندام دولتمردان آمریکایی انداخته و این سپاه قدس ویاران سردار سلیمانی و مبارزان و مدافعان حرم است که نگذاشته‌اند امریکا به اهدافش در منطقه برسد و در این اقدامات تروریستی اخیر تهران نیز اگر سپاه، ارتش و نیروی انتظامی نبود امنیت داخلی و مرزهای کشور تأمین نمی‌شد.

ایشان بر لزوم تقویت عوامل اقتدار نظام اسلامی تأکید و بیان کرد: همه باید از عوامل تقویت نظام حمایت کنیم تا بتوانیم اقتدار خود را حفظ نماییم.

وی تصریح کرد: شرایط امروز منطقه و جهان با سال‌های گذشته متفاوت است به‌ویژه با توجه به اوضاع نابسامان حاکم بر کشورهای اسلامی مخصوصاً جنایت آشکار سران کشورهای اسلامی به اسلام و مسلمین که با ایجاد فتنه داعش و تکفیر میدان‌داری جنگ‌های نیابتی، شیعه هراسی و ایران هراسی را راه انداختند تا مسئله نخست جهان اسلام یعنی غصب فلسطین به فراموشی سپرده شود و داعش و همه نیروهای تکفیری برای این است که مسلمانان قبله نخست خود را فراموش کنند.

خطیب نماز جمعه بروجرد با اشاره به ابتکار نورانی امام راحل در نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس خاطرنشان کرد: قبله نخست مسلمین ۷۰ سال است در اشغال صهیونیست‌های غاصب است اما ابتکار نورانی امام راحل در نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس سبب شده در این روز امت اسلامی در گوشه گوشه دنیا به صحنه بیایند و مظلومیت فلسطینی‌ها را فریاد زنند و کشتار مسلمانان را محکوم نمایند.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.