امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۸/۱۰/۱ تعداد بازدید: ۷۲۶
print

 امام جمعه خرم‌آباد رسیدگی به معیشت مردم در اولویت کار مسئولان قرار بگیرد

امام جمعه خرم‌آباد با تاکید بر اینکه رسیدگی به معیشت مردم باید در اولویت کار مسئولان قرار بگیرد، گفت: برای اینکه بنیان‌های سیاسی و اقتصادی خود را مستحکم کنیم نیاز به وحدت داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلای الغدیر خرم آباد ضمن سفارش همگان به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا سبب ثبات در قدم است، راه انقلاب راهی است که نیازمند ایمان و ثبات قدم است؛ نباید در این راه تزلزل یافت.

در مسیر انقلاب صبر و استقامت و صلابت داشته باشیم

وی با بیان اینکه در مسیر انقلاب اگر صبر و استقامت و صلابت باشد، رابطه با انقلاب مستحکم است، تصریح کرد: وصیت امام راحل به مردم و به جوانان این است که اصل انقلاب اسلامی است، اشخاص اصل نیستند، انقلابی بودن به این است که رابطه عمل خود و پیوستگی خود با انقلاب اسلامی را حفظ کنیم.

خطیب جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه مسئولان باید توان خود را در راستای خدمتگذاری به کار بگیرند، باید با علم و تدبیر و برنامه ریزی خدمات خود را بیشتر کنیم، گفت: توجه به معیشت مردم دغدغه رهبر معظم انقلاب است؛ مسئولان و سران قوا و نمایندگان استانی آنها باید رسیدگی به معیشت مردم را در اولویت وظایف خود قرار دهند و بر تلاش خود بیافزایند.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه خوش قولی، پاکدستی، دوری از تجمل گرایی و دقت و مراقبت از اطرافیان نکاتی است که مسئولان باید توجه کنند، تصریح کرد: نظام ما قالبش بر انتخابات است و در طول این چهل سال اول بر همین اصل ادامه داده و به همین شکل و شیوه و مبتنی بر آرا مردم ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید مراقب باشیم هیجانات سیاسی در انتخابات ما را از خدا غافل نکند، آرا و سلایق گوناگون و متفاوت امر طبیعی است اما مهم این است که میدان انتخابات و سیاست را تبدیل به میدان رقابت نامطلوب نشود، افزود: نخبگان و فرهیختگان بر سر جلسه امتحان بزرگی قرار گرفته اید، امتحانی بزرگ‌تر از آنچه تصور می‌شود، در این امتحان مردود شدن به معنای برگشت به یک سال قبل نیست، به معنای سقوط است.

استکبار جهانی به دنبال ایجاد ناآرامی و بی ثباتی در کشور است

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه مردم انقلابی ما و فرهیختگان و خواص و جوانان پرشور و انقلابی همه باید هوشیار باشند، اظهار داشت: آمریکا و شیطان بزرگ به همراه حامیان خود چگونه در برخی کشورهای منطقه با توطئه بی ثباتی و ناامنی را به وجود آورده است، همچنان این ناآرامی‌ها پابرجاست، البته در این سقوط بی تدبیری حاکمان کشورها بی اثر نبوده است.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه مثلث آمریکا و کشورهای عربی و عبری به دنبال ایجاد چنین وضعیتی در کشور ما هستند، تصریح کرد: امروز کشور ما به وحدت نیاز دارد، به اتحاد کلمه نیاز دارد؛ دشمنی ما باید با مخالفان و دشمنان دین اسلام و کسانی باشد که برای میهن اسلامی توطئه می‌کنند، برای اینکه بنیان‌های سیاسی و اقتصادی خود را مستحکم کنیم نیاز به وحدت داریم.

تاکید رهبر انقلاب بر بی طرفی مسئولان در انتخابات

وی با تاکید بر اینکه البته باب انتقاد باز است، افزود: در اینجا از برگزار کنندگان انتخابات می‌خواهیم با صداقت و براساس قوانین در فرآیند تأیید صلاحیت‌ها انسان‌هایی که امین مردم باشند و دانایی و توانایی لازم را برای انجام مسئولیت داشته باشند، را تأیید کنند.

خطیب جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه رهبر انقلاب تاکید دارند که نمایندگان ولی فقیه به فرد یا گروه خاصی تمایل نشان ندهند، ادامه داد: وظیفه داریم که به شخص خاصی و گروه خاصی تمایل نشان ندهیم و ائمه جمعه استان این را خواهند شنید و رعایت خواهند کرد.

انتقاد از ایجاد گره ترافیکی در شهر به واسطه عدم بازسازی پل‌های تخریبی

حجت الاسلام شاهرخی به روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی اشاره کرد و گفت: قبل از وقوع حوادث و بلایا باید برنامه‌هایی را داشته باشیم، هنوز رودخانه‌ای که از وسط شهر می‌گذرد نیاز به لای روبی دارد؛ برخی پل‌ها به علت تخریب گره‌های ترافیکی را ایجاد کرده اند که باید هرچه سریع‌تر مشکل را حل کرد.

وی به ولادت حضرت عیسی بن مریم اشاره کرد و افزود: در زندگی این پیامبر بزرگ آموزه‌هایی وجود دارد که جوانان را توصیه می‌کنیم که با دقت و مطالعه زندگی انبیاءالهی جان خود را با پیام آوران الهی پیوند بزنند.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.