امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۱۱/۲۷ تعداد بازدید: ۴۴۰
print

امام جمعه خرم آباد دهه فجر فرصتی برای پیوند نسل جوان با آرمان های انقلاب است

 نماینده ولی فقیه در لرستان وامام جمعه خرم آباد گفت: ایام دهه فجر فرصتی برای آشنایی نسل جوان با ابعاد گوناگون انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن محسوب می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان، آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های نمازجمعه خرم آباد که در محل مصلی الغدیر برگزارشد،گفت: باید عوامل پیدایش و تداوم انقلاب اسلامی، وحدت مردم، رهبری امام(ره) و ایمان بازخوانی شوند.
امام جمعه خرم آباد افزود: وصیت نامه امام خمینی (ره) به‌عنوان منشور انقلاب اسلامی بخصوص در ایام دهه فجر باید مورد توجه و بازخوانی قرار گیرد چراکه یادآوری این موارد خود عاملی برای استحکام و تداوم انقلاب اسلامی خواهد بود.
وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به 21 بهمن ماه و سالروز شکست فرمان حکومت نظامی از سوی امام خمینی (ره) گفت: اگر این موضع گیری حساب شده و حسن تدبیر امام (ره) نبود، کودتای نظامی شکل می گرفت و انقلاب اسلامی با شکست مواجه می شد اما امام در تصمیمی مدبرانه خطاب به مردم فرمودند به حکومت نظامی توجه نکنید.
آیت الله میرعمادی افزود: انقلاب اسلامی ایران در واقع معجزه و پدیده ای شگفت انگیز بود و مردم با دست خالی توانستند حکومت نظامی را شکست دهند و امروز با گذشت 38 سال از پیروزی انقلاب مردم همچنان با انگیزه این روز را جشن می گیرند.
وی گفت: جشن بزرگ انقلاب را پیش رو داریم و مردم در 22 بهمن امسال نیز همچون سال های گذشته در راهپیمایی عظیم این روز شرکت و بار دیگر با انقلاب و نظام تجدید بیعت می‌کنند.
نماینده ولی فقیه در بخشی از سخنان خود با اشاره به روز 19 بهمن و نامگذاری آن به‌عنوان روز نیروی هوایی گفت: دیدار تاریخی و شجاعانه نیروی هوایی با امام خمینی (ره) ضربه شکننده و تیر خلاصی بر پیکر نظام شاهنشاهی بود و این اقدام به‌عنوان یک سند پرافتخار در کارنامه نیروی هوایی به ثبت رسیده است.
آیت الله میرعمادی گفت: امروز توان نظامی و موشکی ایران اسلامی باید تقویت و مورد توجه مسئولان قرار گیرد چرا که اقتدار نظام جمهوری اسلامی در داشتن نیروهای مسلح و تجهیزات در برابر استکبار جهانی است.
وی با اشاره به وحشت استکبار جهانی از پیشرفت های نظامی کشور افزود: پیشرفت نظامی ایران یک استراتژی همیشگی در میان نیروهای مسلح است که باید حفظ شود. امام جمعه خرم آباد اضافه کرد: امروز دشمنان ما خودشان بدترین سلاح ها را در اختیار دارند اما نمی خواهند ایران اسلامی تجهیزات در اختیار داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در لرستان ادامه داد: این امر بیانگر این است که آنها امنیت ایران را هدف قرار داده اند و حرف های بی اساسی نیز از سوی غربی ها و آمریکایی ها زده می‌شود که باید در برابر آنها هوشیار بود.
امام جمعه خرم آباد با اشاره به سخنان ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور به آمریکا گفت: این تصمیم ترامپ تصمیمی احمقانه و در عین حال توهین آمیز و بیانگر تبعیض است.
وی اضافه کرد: این تصمیم غیر عحداقلنه رئیس جمهوری آمریکا در واقع تصمیمی غیر اخلاقی، غیر منطقی و غیر حقوقی است.
امام جمعه خرم آباد گفت: مردم ایران شیفته غرب و آمریکا نیستند که چنین تصمیمی بخواهد در زندگی آنها تاثیری داشته باشد.
آیت الله میرعمادی ادامه داد: در طول 37 سال گذشته چه ارتباطی با آمریکا و ایران وجود داشته است که امروز با چنین تصمیمی بخواهد از این روابط جلوگیری شود.
وی افزود: بدون شک این تصمیم، تصمیمی سیاسی است و هیچ ارتباطی با مبارزه با تروریسم ندارد چرا که هیچ کدام از این هفت کشوری که از ورود به آمریکا منع شده اند نقشی در نا امنی های آمریکا نداشته اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: عفت، پاکدامنی و ولایت پذیری از جمله بارزترین خصوصیات حضرت زینب (س) می باشند و در جریان انقلاب نیز زنان جامعه با الگوبرداری از این حضرت در صحنه انقلاب اسلامی حضور داشتند و در مواقعی پیشگام و
جلوتر از مردان هم حرکت می کردند.
امام جمعه خرم آباد افزود: در صحنه های گوناگون بعد از انقلاب و در دوران دفاع مقدس نیز زنان همواره حضوری موثر و اساسی داشته اند.
وی اضافه کرد: امروز در سایه نظام جمهوری اسلامی زنان مسلمان و مومن ایرانی در سنگرهای علم و دانش، تعلیم و تربیت، کار و تلاش درعرصه های مختلف اقتصادی، سیاست و فرهنگ حضور دارند که از جمله این نقش ها، نقش پرستاری است.
آیت الله میرعمادی ادامه داد: زحمات و تلاش پرستاران کاری طاقت فرساست که مسئولان باید به حق و حقوق این قشر توجه بیشتری داشته باشند. وی در بخشی از سخنان خود در خصوص نقش رزمندگان مدافع حرم و شهدای مدافع حرم در دفاع از جهان اسلام گفت: رزمندگان مدافع حرم و شهدای مدافع حرم با انگیزه الهی در دفاع از ایران اسلامی و جهان اسلام به خارج از مرزها رفتند تا درواقع مجاهدان در راه خدا و مخلصان در پیشگاه احدیت باشند.
وی افزود: گر چه شهادت انها مظلومانه بود اما رزم آنها جاودانه است. در نماز جمعه این هفته خرم آباد رزمندگان مدافع حرم و خانواده های شهدای مدافع حرم نیز حضور داشتند که مورد تقدیر و تجلیل واقع شدند.

 

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.