امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۱۱/۳ تعداد بازدید: ۴۴۸
print

لرستان باید در ردیف لایحه بودجه شاخصه‌های استان‌ها قرار گیرد تسلیت شهادت آتش‌نشانان حادثه پلاسکو تهران

امام جمعه خرم‌آباد گفت: با توجه به اینکه استان لرستان در تمام شاخصه‌ها شایسته بوده باید در ردیف لایحه بودجه ارتقای توسعه شاخصه‌های استان‌ها قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در خرم‌آباد ضمن تبریک فرارسیدن ماه بهمن اظهار داشت: ماه بهمن پیروزی انقلاب اسلامی ایران و سرنگونی رژیم ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی در ایران است.

امام جمعه خرم‌آباد عنوان کرد: ماه بهمن انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی به نسل جوان است، از این‌رو باید روحیه انقلابی در عصر حاضر در بین جوانان ارتقا یابد.

آیت‌الله میرعمادی در ادامه یادآور شد: ماه بهمن زنده نگه‌ داشتن یاد شهیدان والامقام و تجدید میثاق با شهیدان، امام راحل و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری است.

وی اضافه کرد: ماه بهمن از اول تا آخر آن شاهد خاطرات و اتفاقات گوناگونی است، بنابراین باید این خاطرات به نسل‌های جوان انتقال یابد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان یادآور شد: خاطرات انقلاب اسلامی باید بازگو شود، چراکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا و منافقان هر روز علیه انقلاب اسلامی از ترور شخصیت‌‎های ملت ایران تا حمله‌های مسلحانه و.. . توطئه کرده و در هیچ کدام موفق نبوده‌اند.

امام جمعه خرم‌آباد توضیح داد: ما در ششم بهمن‌ماه سال ۱۳۶۰ شاهد اقدامات خرابکارانه منافقان به شهر آمل و حمله آنها بودیم که بخشی از شهر را گرفتند، اما مردم آمل به صحنه آمدند و بیش از هزار سنگر در این شهر ایجاد کردند و ۴۰ شهید در این حادثه تقدیم انقلاب کردند که سرانجام منافقان را بیرون و فراری دادند.

میرعمادی مطرح کرد: امروز به برکت خون شهدا، منافقان زمین‌گیر شده‌اند و می‌بینید که در یک شهر کوچک هزار سنگر ایجاد می‌شود و به این پی بردند که نمی‌توانند در مقابل اراده ملت ایران بایستند.

میرعمادی در ادامه به بحران سوریه اشاره کرد و گفت: وضعیت سوریه روز به روز پیچیده‌تر می‌شود و علت آن اقدام کشورهایی است که در سوریه دوگانه رفتار می‌کنند که از جمله آنها آمریکاست؛ از یک سو از تروریست‌ها حمایت می‌کند و از سوی دیگر دنبال منافع خود در سوریه است.

امام جمعه خرم‌آباد متذکر شد: آمریکا دنبال پایان دادن جنگ در سوریه نیست و امروز مهم‌ترین نیاز برای کشورهای منطقه ثبات و امنیت است که آمریکا دنبال بی‌ثباتی در منطقه است.

آیت‌الله میرعمادی بیان کرد: در بحرین، رژیم آل‌خلیفه جوان مذهبی و مؤمن را به بدترین وضع به شهادت رساند که ما این جنایت را محکوم می‌کنیم و استکبار، استعمار، آل‌سعود و آل‌خلیفه بدانند که خون مردم مظلوم نتیجه می‌دهد و ریشه آنها را در‌می‌آورد.

وی در ادامه به حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو تهران اشاره کرد و شهادت جمعی از آتش‌نشانان را تسلیت گفت و اظهار داشت: حادثه دلخراش ساختمان پلاسکو تهران باعث ناراحتی همه مردم ایران اسلامی شد و باید از این فداکاری، ایثار، شهامت و شجاعت آتش‌نشانان که برای نجات جان شهروندان به خطر می‌افتند، تقدیر و تشکر کنیم.

امام جمعه خرم‌آباد در ادامه به بحث لایحه بودجه سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: ردیف بودجه‌ای در لایحه سال ۹۶ قرار دارد که باعث ارتقای توسعه شاخصه‌های استان‌ها در هر استان می‌شود، اما متأسفانه ۶ استان در ردیف این بودجه قرار نگرفته‌اند که لرستان از جمله این استان‌هاست؛ لرستان در تمام شاخصه‌‌های این ردیف بودجه یعنی در بحث اشتغال، آبیاری زمین‌ها، صنعت و.. . شایسته بوده که جزو شاخصه‌ها قرار بگیرد، اما قرار نگرفته، در حالی که در اغلب این شاخصه‌ها با مشکل مواجه است.

وی افزود: استان لرستان با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت باید در ردیف این بودجه قرار گیرد.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.