امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۷/۱/۵ تعداد بازدید: ۹۱۲
print

نماینده ولی‌فقیه در لرستان مطرح کرد استقلال کشور با حمایت از کالای ایرانی

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه بالندگی و استقلال کشور در سایه حمایت از کالای ایرانی است، گفت: رهبری با اعلام شعار سال، راهبرد کلی جامعه را مشخص کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلای الغدیر خرم آباد با سفارش مردم به تقوای الهی اظهار داشت: یکی از اثرات تقوا نور علم، معرفت و حکمت است.

وی افزود: از امام علی(ع) سوال شد حکمت چیست؟ فرمودند: حکمت چهار کلمه است، نخست آنکه نسبت به کوچکترها و فرودستان متواضع باشید و نسبت به بالا دستان احترام قائل باشید و خود را ذلیل و خوار نکنید، دوم گفتارتان مطابق با عملتان باشد، سوم درباره آنچه که نمی دانید سخن نگویید و چهارم آنچه برای خود نمی پسندید برای دیگران هم نپسندید.

نامگذاری سال و تعیین جهت گیری فعالیت های جامعه

خطیب جمعه خرم آباد با بیان اینکه آغاز سال جدید است، این سال نو را به یکایک شما نمازگزاران و مردم ولایتمدار لرستان تبریک و تهنیت میگویم، تصریح کرد: امسال را رهبر معظم انقلاب به عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه این نامگذاری چندساله پیرامون اقتصاد به عنوان نیاز اساسی کشور، یک راهبرد کلی و جهت گیری فعالیت های جامعه به سمت شعار سال است، افزود: رهبر معظم انقلاب با درایت و تدبیر جهت گیری جامعه را به سمت شعار سال می برد.

وی با اشاره به اینکه همچنان که رهبری فرمودند، مخاطب شعار امسال آحاد مردم و مسئولان هستند، یعنی توجه به کالای ایرانی هم از سوی مردم باشد هم مسئولان، اظهار داشت: غیرت ایرانی ایجاب می کند که به سمت کالای ایرانی برویم؛ حمایت از کالای ایرانی سبب رونق اقتصادی می شود، وقتی جنس را از خودمان بخریم چرخه اقتصاد و فعالیت تولید کننده و کارگر می چرخد و باعث اشتغال می شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه در کشور چین یک نفر بیکار نیست چون همه کار می کنند و اقتصاد خود را به چرخش در می آورند، تصریح کرد: مهم ترین مشکل جامعه ما مسئله اقتصاد و معیشت است و حل این مشکل در سایه حمایت از کالای ایرانی است.

آیت الله میرعمادی ادامه داد: شاید کالای ما از نظر کیفیت پایین باشد اما می ارزد؛ در قدیم بزرگترها می گفتند طلاب را به منبر بفرستید تا تشویق شوند و پرورش یابند، امروز هم باید کالای خود را مصرف کنیم تا کیفیت کالای تولید شده در کشور بالا برود.

اعلام شعار سال درایت و هوشیاری رهبر فرزانه انقلاب را می رساند

وی با تاکید بر اینکه اعلام شعار سال در چارچوب اصل ۱۱۰ قانون اساسی که مشخص کرده رهبری باید جهت گیری نظام را مشخص کند، انجام می شود، افزود: رهبری باید جهت گیری را مشخص کند تا مردم و مسئولان بدانند در چه راستایی کار کنند.

خطیب جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه اعلام شعار سال درایت و هوشیاری رهبر فرزانه انقلاب را می رساند، با همین شعار سال توطئه دشمنان خنثی شد، گفت: اگر در هشت سال دفاع مقدس و در جنگ نظامی پیروز شدیم به خاطر درایت امام راحل بود؛ امروز این نامگذاری سال باعث شده جنگ اقتصادی دشمن ناکام بماند.

آیت الله میرعمادی خاطرنشان کرد: گرچه در موضوع اقتصاد مقاومتی کار نشد و خیلی کارها روی زمین ماند؛ حتی برخی مسئولان از شعار سال فاصله می گیرند و از شعار سال منحرف می شوند؛ اما علی رغم این کاستی ها در عین حال هوشیاری مردم در جنگ اقتصادی را می بینیم.

وی ادامه داد: محاصره اقتصادی ۴۰ سال است اثر نکرده، بدانیم که بالندگی و استقلال کشور در حمایت از کالای ایرانی است؛  این را باید بپذیریم و در مقام عمل آن را تحقق ببخشیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه تمرکز باید روی تولید ملی، اشتغال و حمایت از کالای ایرانی باشد، تصریح کرد: چه سرمایه هایی از کشور روانه چین می شود و یک مشت آشغال به کشور می آید و به فروش می رود؛  خرید کالای داخلی را تبلیغ و فرهنگ سازی کنیم.

جنس خارجی باید مذموم شود

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه جنس خارجی باید مذموم شود، اجناس خارجی باید در جامعه ما ارزش نداشته باشند، افزود: همدیگر را به خرید کالای ایرانی سفارش کنیم، به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد مگر اینکه قابل حل باشد، مسئله اقتصاد که بدتر از حمله نظامی هشت ساله نیست، همه دنیا علیه ایران جمع شده بودند اما ملت ایستادند و پیروز شدند.

وی یادآور شد: امروز هم در این جنگ اقتصادی به دست توانای جوان ایرانی، آینده درخشانی برای ملت رقم خواهد خورد.

خطیب جمعه خرم آباد با اشاره به دوم فروردین سالروز حمله رژیم پهلوی به مدرسه فیضیه قم اظهار داشت: عده زیادی از طلاب و روحانیون در این حمله کشته و مجروح شدند، این حادثه باعث شد مدرسه فیضیه به عنوان کانون مبارزه علیه رژیم پهلوی مطرح شود و ماهیت رژیم پهلوی نیز برای مردم آشکار شد.

سبک زندگی علمی و معنوی امام جواد(ع) الگو است

آیت الله میرعمادی همچنین به سالروز عملیات پیروزمند فتح المبین اشاره کرد و گفت: این عملیات ضربات سنگینی را به پیکر ارتش عراق وارد کرد و بخش عظیمی از مناطق اشغال شده ایران را آزاد کرد.

وی افزود: یادآوری عملیات های غرور آفرین که باعث عزت و عظمت ما شده، مهم است؛ فراموش نکنیم کسانی را که با رشادت و شهادت خود این فضای امن را در اختیار ما قرار دادند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد به هشتم فروردین و ولادت حضرت جوادالائمه اشاره کرد و اظهار داشت: از ماه پربرکت رجب استفاده کنیم و از زندگی امام جواد(ع) درس بگیریم؛ سبک زندگی علمی و معنوی ایشان به عنوان جوان ترین امام الگو است.

آیت الله میرعمادی با اشاره به ششم فروردین سالروز حمله آل سعود به ملت مظلوم یمن خاطرنشان کرد: الان سه سال است رژیم آل سعود تهاجم وحشیانه ای به کشور یمن دارد، با مقاومت مردم یمن هم مواجه شده است.

وی افزود: تداوم حمله به ملت مظلوم یمن هیچ دستاوردی برای متجاوزان آل سعود ندارد بلکه باعث خفت و خواری آنان خواهد شد.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.