امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۷/۷/۸ تعداد بازدید: ۱۰۸۵
print

 نماینده ولی‌فقیه در لرستان نماز جمعه مظهر عزم ملی در تبعیت از ولایت

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های نماز جمعه دوره چگنی در سخنانی با اشاره به اهمیت نماز جمعه، اظهار داشت: نماز جمعه از شئون حکومت اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه نماز جمعه با مرکزیت نظام و محوریت امت شکل می گیرد، عنوان کرد: نماز جمعه مظهر عزم ملی مردم در تبعیت از امام و ولایت است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه نماز جمعه با تبلیغات و تشریفات خاصی باید برگزار شود، تصریح کرد: باید برای برپایی و شکوه نماز جمعه موذن ندا بدهد، مردم حاضر شوند، خطبه ها توسط امام جمعه خوانده شود.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه ائمه جمعه به لحاظ روحی باید شجاع باشند، گفت: همچنین ائمه جمعه باید از نظر اندیشه توانا و از نظر سخنوری خطیب باشند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به رسالت نماز جمعه، تصریح کرد: رسالت نماز جمعه رسالت تربیتی و تزکیه ای است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، تاکید کرد: در نماز جمعه باید سفارش به تقوا شود و ائمه جمعه به یادآوری خداوند بپردازند.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر رسالت تبیین و تحلیل مسائل سیاسی در نماز جمعه، بیان داشت: امروز بیشترین لغزش در مسائل سیاسی است و نماز جمعه آگاهی دهنده به مردم است.

وی با تاکید بر اینکه رسالت نماز جمعه پاسداری از مرزهای فرهنگ عمومی است، ادامه داد: نماز جمعه از شعائر اسلام است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه یکی از مهم ترین عوامل حفظ ایمان و روحیه معنوی مردم نماز جمعه است، گفت: نماز جمعه سنگر دفاع از دیانت و سیاست است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه نماز جمعه سنگر دفاع از وحدت و اخوت است، تصریح کرد: نماز جمعه سنگر دفاع از اعتقادات دینی و دفاع در برابر هجمه های فرهنگی است.

وی در ادامه سخنان خود از نماز جمعه به عنوان سنگر دفاع از نظام و مکانی برای ایجاد امید و مقاومت در دل مردم یاد کرد.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.