امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۶/۲/۲ تعداد بازدید: ۷۷۳
print

اعتکاف، خلوتی برای اصلاح نفس با خدا است

امام جمعه دورود درخطبه نماز جمعه این هفته که در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهرستان دورود برگزارشد، گفت:اعتکاف، خلوتی برای اصلاح نفس با خدا است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان حجت‌الاسلام و المسلمین رضاحقیان امام جمعه دورود در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهرستان که مورخ ۱۸فروردین۹۶با حضور جمع کثیری از مردم متدین این شهرستان برگزار شد،

ضمن دعوت همه مومنین به تقوا و پرهیزگاری،گسترش اعتکاف در سراسر کشوررا یکی از برکات معنوی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت:این سنت حسنه یکی از توصیه های دین مبین اسلام است که مقید به سیره رسول مکرم اسلام و دیگر اهل بیت است.
خطیب نماز جمعه دورود در ادامه تصریح کرد: اعتکاف یک عملی است به منظور رسوب زدایی از قلب و دل و همچنین خلوتی به منظور اصلاح نفس با خدا است.
امام جمعه دورود ضمن دعوت از نمازگزاران جهت شرکت در این فریضه الهی تاکید کرد: اعتکاف، خلوتی سه روزه و با زبان روزه است که دعوت می‌کنیم عزیزان در این برنامه معنوی و پر فیض شرکت کنند.
وی به سخن رهبر انقلاب در خصوص چگونگی برگزاری مراسم اعتکاف اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب در سخنان خود فرمودند: برنامه های اعتکاف را زیاد شلوغ نکنید که فرصت خلوت فرد با خدا گرفته شود. این اعتکافی که جوان ها انجام می دهند در واقع دارند با خدا خلوت می‌کنند؛ اعتکاف بیشتر یک کار فردی است و ایجاد یک ارتباط با خدا است؛ پس جوری نشود که برنامه های جمعی حال خلوت و ارتباط فردی و قلبی با خدا را در افراد ضعیف کند، مجال بدهید این جوان ها قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه بخوانند و توصیه من به جوانان مطالعه صحیفه سجادیه است.
وی عنوان کرد: مدیران مساجد باید تمام تلاش خود را به منظور برگزاری هر چه بهتر مراسم اعتکاف انجام دهند و معتکفین را به سمت دعا، عبادت و خواندن نماز سوق دهند.
حجت‌الاسلام حقیان در بخش دوم خطبه های خود به آسیب های تبلیغات زود هنگام نامزدها اشاره و افزود: یکی از آسیب هایی که در ایام انتخابات در کشور شاهد آن هستیم ورود زود هنگام کاندیدها به عرصه تبلیغات در فضای حقیقی و مجازی است.
وی اظهار داشت: این عمل قانونی نیست و به منظور رصد این تخلفات و پیگیری این مسائل علاوه بر نظارت هیئت نظارت؛ با تدبیر ریاست دادگستری و دادستان شهرستان یک شعبه ی ویژه ای به منظور رصد و رسیدگی به تخلفات کاندیدها در نظر گرفته شده است.
خطیب نماز جمعه دورود به وعده های خارج از حیطه ی وظایف نامزدها اشاره و افزود: نامزدهای انتخابات بر اساس اختیارات شورای شهر وعده دهید؛ برخی از وعده ها متاسفانه کارشناسی شده و عقلانی نیست و قابل پیگیری است.
وی در بخش دیگری از خطبه های این هفته به زلزله خراسان اشاره و اظهار داشت: زلزله یکی از مخرب ترین حوادث و بلایای طبیعی است که هیچگونه هشداری ندارد و در هر لحظه ممکن است اتفاق افتد پس به همین منظور نیاز به یک آمادگی خاصی دارد.
وی همچنین افزود: ایران یکی از زلزله خیز ترین نقاط جهان محسوب می‌شود و کسانی که بیشتر در این زلزله ها آسیب می بینند روستایی ها و کسانی هستند که در خانه های خشتی و گلی زندگی می‌کنند.
امام جمعه دورود تاکید کرد: این در شان جمهوری اسلامی نیست که پس از گذشت چندین سال از انقلاب اسلامی وضعیت اسکان مردم به این صورت باشد.
وی خطاب به مسولین افزود: ای کاش در کنار پرداختن به بازی های سیاسی که روز به روز در تمام عرصه ها نفوذ پیدا می‌کند و انرژی ها را می گیرد پرداختن به اینگونه مسائل در اولویت مسئولین قرار می گرفت.
امام جمعه دورود به حمله موشکی آمریکا به سوریه اشاره و تصریح کرد: بامداد امروز ارتش آمریکا به دستور رئیس جمهور این کشور با ۵۹ موشک به پایگاه هوایی سوریه حمله کرد که بعد از این تهاجم موشکی که از طریق ناو های مستقر در مدیترانه انجام شد، کشورهای انگلیس، فرانسه، عربستان، ترکیه، اسرائیل و استرالیا از این اقدام درد منشانه ای که به یک بهانه ی واحی توسط ارتش آمریکا انجام شد حمایت کرد.
وی با اشاره به اینکه این موضوع نقض قوانین بین المللی است اذعان داشت: این اقدام برخلاف قوانین بین المللی و یک خوش خدمتی به تروریست ها است.
حقیان تاکید کرد: کسانی که امروز رو به زوال هستند ولی امریکا در حال خدمت به آنها است و این اوضاع صلح و مذاکرات را پیچیده تر و مشکلات را بیشتر خواهد کرد؛ هرچند این یک استراتژی ویژه ای است که امریکایی ها دارند و هر جا عرصه بر تروریست ها تنگ می‌شود به نوعی باعث خروج آنها از این مخمسه می‌شود و خود را حامی حقوق بشر می دانند و این رفتارها نقض اینگونه شعارها هم است.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.