امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۵/۳ تعداد بازدید: ۵۳۷
print

برگزاری نماز جمعه درشهرستان دورود

نماز جمعه این هفته دورود به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین حقیان در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهرستان دورود برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان حجت‌الاسلام و المسلمین حقیان امام جمعه دورود در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه که مورخ ۱ مرداد۹۵با حضور جمع کثیری از مردم متدین این شهرستان برگزار شد، در خطبه های نمازپس از حمد و ستایش خداوند و دعوت مردم به تقوا و عمل نیک وخدمت به همنوعان اشاره نمود.
وی در خطبه دوم نماز با گرامیداشت پنجم مرداد ماه سالروز اقامه نخستین نمازجمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسط آیت الله طالقانی افزود: نمازجمعه یکی از مهمترین امور مسلمانان است که توسط امام خمینی در کشور احیا شد و با هدایت های رهبر فرزانه انقلاب هم اکنون در ۹۰۰ شهر کشور با حضور باشکوه مردم برگزار می‌گردد.
وی بیان داشت:انسجام ملی و حفظ وحدت،دفاع و پاسداری از اسلام،دشمن شناسی و ایجاد انسجام در مقابل دشمنان،فرهنگ سازی بر اساس دین مبین اسلام،تشویق مسئولین و کارگزاران نظام در جهت خدمت مضاعف،گفتمان سازی نقشه های راهبردی نظام از جمله آثار و برکات نمازجمعه در انقلاب اسلامی است.
وی افزود:در آخرین گردهمایی که ائمه جمعه کشور در محضر رهبر حکیم و فرزانه انقلاب بودند ایشان نمازجمعه را قلب فرهنگی هر شهر دانستند که می بایست زیر نظر امام جمعه در جهت ارتقاء فرهنگ جامعه تلاشهای مضاعفی را انجام دهند که این وظیفه بسیار سنگینی است که توسط این نهاد باید نهادینه شود.
امام جمعه دورود با اشاره به برخی آفت ها در شهر دورود که به وظایف امامت جمعه خدشه وارد می‌کند خاطرنشان کرد:متأسفانه برخی جناح های سیاسی به امامت جمعه نگاه ابزاری دارند و از راه های مختلف وارد می شوند تا امام جمعه را در انحصار خود بگیرند که ما تاکنون اجازه ندادیم آنها انحصاری عمل کنند.
وی گفت:در شهر دورود مردم انتظاراتی از امام جمعه در جهت دور زدن قانون دارند که همین امر باعث شده نتوانیم به کارهای فرهنگی و کلان شهر برسیم که این یک آسیب بسیار جدی است که باعث کندی خدمات فرهنگی در شهر شده است.
وی تأکید کرد: باید این دید را در شهرستان عوض کنیم تا نهاد امامت جمعه بتواند رسالت خود را به نحو احسن انجام دهد.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.