امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۹/۲۸ تعداد بازدید: ۶۸۰
print

 فرهنگ اقتصاد مقاومتی باید توسط دولت و ملت ایجاد شود

امام جمعه دورود درخطبه نماز جمعه این هفته که در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهرستان دورود برگزارشد فرهنگ اقتصاد مقاومی رایک نقشه راهبردی دانست، که نیاز همیشگی کشور ما است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان حجت‌الاسلام و المسلمین حقیان امام جمعه دورود در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهرستان که مورخ ۲۶آذر۹۵با حضور جمع کثیری از مردم متدین این شهرستان برگزار شد، در خطبه های نمازپس از حمد و ستایش خداوند و دعوت مردم به تقوا و عمل نیک، گفت: نامگذاری سالها توسط مقام معظم رهبری نشان دهنده توجه ویژه معظم اله در جهت اعتلای فرهنگ عمومی است.
وی بیان داشت:علت نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل توسط رهبر معظم انقلاب بیان گر این است که همه آحاد مردم و مسئولین می بایست به این موضوع توجه کنند و در جهت تحقق آن گام بردارند.
حجت‌الاسلام حقیان اظهار داشت:اقتصاد در ایران دارای گسل های خاصی است که موجب لرزش اقتصادی در کشور می‌شود که باید به آنها توجه ویژه داشت.
وی اظهار داشت:متأسفانه از ابتدای انقلاب تاکنون به این گسل ها توجه نشده که همین امر باعث ناپایداری مسائل اقتصادی در کشور می‌شود.
وی عدم تعامل بانک ها با دولت را یکی از گسل های اقتصاد کشور عنوان کرد و افزود:موسسات مالی و قرض الحسنه در کشور ایجاد می شوند ولی متأسفانه نقشی در اقتصاد ندارند و به بنگاه های معاملاتی بزرگی تبدیل شده اند.
وی تصریح کرد:اخذ وام های کلان و کم بهره توسط افراد خاص که دارای وابستگی های سیاسی هستند یکی دیگر از موانع تحقق اقتصاد مقاومتی است.
وی گفت:کسب نکردن فن آوری و تخصص لازم در جهت تولید کالاهای داخلی،عدم سازماندهی نظام مالیاتی،بهره های زیاد تسهیلات بانکی،وجود هزینه های زیاد تشریفاتی و تجملاتی،واردات زدگی و نبود ارتباط بین صنعت و دانشگاه از جمله عوامل ایجاد ناپایداری اقتصادی در کشور شده است.
وی اضافه کرد:تحقق اقتصاد مقاومتی منوط به شناخت این عوامل و گسل ها است.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.