امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۱۰/۲۶ تعداد بازدید: ۷۱۱
print

مهم ترین شاخصه آیت الله رفسنجانی ولایتمداری بود

امام جمعه دورود درخطبه نماز جمعه این هفته با تسلیت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت:مهم ترین شاخصه آیت الله رفسنجانی ولایتمداری بود.

 

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان حجت‌الاسلام و المسلمین حقیان امام جمعه دورود در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهرستان که مورخ ۲۴دیماه۹۵با حضور جمع کثیری از مردم متدین این شهرستان برگزار شد، در خطبه های نمازپس از حمد و ستایش خداوند و دعوت مردم به تقوا و عمل نیک،ضمن تسلیت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و یار دیرین حضرت امام(ره) و رهبر انقلاب افزود: از حضور با شکوه مردم بصیر و ولایتمدار ایران اسلامی در مراسم تشیع آن مرحوم در تهران و همچنین از حضور مردم ولایتمدار دورود در مراسم ختمی که به این مناسبت در شهرستان برگزار شد تقدیر و تشکر می‌کنیم.
خطیب نماز جمعه دورود در خصوص سجایای اخلاقی و ویژگی های شخصیتی این عالم مجاهد اشاره و افزود: در این ایام و بعد از رحلت ایشان شخصیت های زیادی از شبکه های مختلف سیمای جمهوری اسلامی شاخصه های رفتاری ایشان را در ابعاد مختلف بیان کردند.
وی به برخی از ویژگی هایی که توسط شخصیت های مختلف بیان شده است اشاره کرد و اذعان داشت: استکبار ستیزی، صهیونیسم ستیزی، فداکاری نسبت به انقلاب و آرمان های آن، وفاداری نسبت به مردم و حضرت امام و رهبر حکیم و فرزانه انقلاب، دغدغه پیشرفت و رشد و تعالی کشور و مبارزات قبل از انقلاب از جمله شاخصه هایی بود که از لسان کسانی که نسبت به انقلاب و ایشان شناخت داشتند بیان شد.
حقیان مهم ترین و اساسی ترین شاخصه ی آیت الله هاشمی رفسنجانی را ولایتمداری و ولایت پذیری عنوان کرد و اظهار داشت: آنچه که به تمام این ویژگی ها و شاخصه هایی که شنیدید و می شنوید ارزش می دهد موضوع اعتقاد به ولایت و ولایتمداری است.
وی ادامه داد: آیت الله هاشمی رفسنجانی اگر در موضوعی با حضرت امام (ره) و رهبر انقلاب اختلاف سلیقه و نظر داشت؛ وقتی که رهبر مسلمین نظرشان بر موضوعی خاص بود ایشان تبعیت می کرد و همان نظر رهبر را تبلیغ می کرد.
حقیان در ادامه تاکید کرد: به طور عام و نگاه کلی آنچه که به عبادات ارزش می دهد مسئله ولایت پذیری و ولایتمداری است و این شاخصه باعث شد مردم ما نسبت به مرحوم محبت ویژه داشته باشند و در تشیع جنازه با شکوه شرکت کنند.
وی اذعان داشت: چنانچه مردم کشور ما امروز سوگوار درگذشت و رحلت ایت الله رفسنجانی هستند به خاطر ویژگی هایی بود که در سایه ولایتمداری پیدا کرد.
حجت‌الاسلام حقیان در بخش دوم خطبه های خود با اشاره به بالا بودن هزینه های کفن و دفن در شهرستان دورود افزود: خود مرگ و هجرت از این دنیا وحشت و اضطراب خاصی دارد و متاسفانه مسائل بعد از مرگ (کفن و دفن و هزینه های آمبولانس) این موضوع را در شهرستان دورود وحشتناک تر از مرگ کرده است.
وی در ادامه بیان داشت: دورود در مقایسه با دیگر شهرستان ها وضعیت مطلوب و منطقی ندارد چرا که هزینه ها بسیار بالا است.
خطیب نماز جمعه با بیان اینکه بسیاری از خانواده ها توان پرداخت این هزینه ها را ندارد افزود: باید در هزینه هایی که برخی از مساجد می گیرند تدبیر شود؛ چرا که مساجد مال مردم است، در مجموع هزینه هایی که در خصوص تهیه قبر و غسل و آمبولانس و دفن اموات داریم و دیگر موارد بسیار سنگین است و این هزینه ها در توان بسیاری از خانواده های ضعیف جامعه و حتی متوسط هم نیست.
وی افزود: حمایت برخی از بیمه ها بسیار ضعیف است و امروزه این هزینه با هزینه های ازدواج در حال رقابت است و از این به بعد اگر اوضاع به این شکل تداوم داشته باشد نیاز هست که در مجلس قانون پرداخت وام و تسهیلات موت هم تصویب شود.
امام جمعه دورود با تاکید بر اینکه حمایت از مردم تنها نباید در شعارهای انتخاباتی باشد گفت: بحث حمایت از مردم فقط در شعار انتخاباتی در عرصه های مختلف و زمان نزدیک به انتخابات نباشد، مسئولین الان باید دغدغه ها را کم کنند چرا که علاوه بر غم و اندوه از دست دادن عزیزان باید به این مسائل هم فکر کنند.
حقیان در پایان تاکید کرد: دستگاه های مربوطه اگر نیاز به درآمد دارند از مسیرهای دیگری کسب درامد کنند و در این موضوع زمینه ها را فراهم کنند که مشکلات مردم کمتر شود.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.