امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۸/۶/۱۴ تعداد بازدید: ۴۶۵
print

«سر دلبران» نوشته امیرحسین بانکی‌پور فرد

«سر دلبران» در طرح مطالعاتی محرم


«سر دلبران» نوشته امیرحسین بانکی‌پور فرد به عنوان یکی از کتاب‌های طرح مطالعاتی محرم ۱۴۴۱ معرفی شده است.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه کتاب در هیئت‌های مذهبی برتر سراسر کشور با عنوان طرح «حیات حسینی» برگزار می‌شود که به معرفی چند کتاب برتر طرح مطالعاتی محرم ۱۴۴۱ می‌پردازد.

کتاب «سرّ دلبران» به قلم امیرحسین بانکی‌پورفرد در ۲۷۰ صفحه با شمارگان ۲۰۰۰ نسخه و قیمت ۲۴ هزار تومان در نشر حدیث راه عشق منتشر شده و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

 در معرفی این کتاب می‌خوانیم: داشتن یک زندگی موفق بعد از گذشت چندین سال از ازدواج، تنها با فراگیری تکنیک میسر است. تکنیک‌هایی که با بررسی موضوعات و چالش‌های پیش روی یک زوج بتواند راهکارهای مناسب به آن‌ها ارائه بدهد. همه ما خواستار خانواده‌ای شیرین و پویا هستیم که بخشی از این هدف با انتخاب همسر و تشکیل صحیح و مناسب خانواده و بخش مهمتر آن با تحکیم خانواده و اموری که بعد از تشکیل این نهاد مقدس باید به آن مبادرت ورزید، تحقق می‌یابد. پس برای درک شیرینی در زندگی ناگزیر باید این تکنیک‌ها را فراگرفت. لزوم فراگیری این تکنیک‌ها خارج از بعد فردی از جهت اجتماعی نیز حائز اهمیت است چرا که خانواده سلول بنیادی و حقیقی پیکر جامعه است که سلامت آن سلامت روحی و رشد فکری جامعه را در پی دارد.

امیرحسین بانکی‌پورفرد در کتاب «سرّ دلبران» به مرور عوامل آرامش‌بخش و نشاط‌آفرین در خانواده پرداخته است؛ عواملی نظیر: معیارگرایی برای خانواده موفق، آرامش، مودت و رحمت، مراودات زناشویی، حسن ظن، ذائقه شیرین، سخن شیرین، صداقت، اطاعت، صبر، سازگاری، اصول تعالی خانواده.

در برشی از کتاب هم آمده است: همه باید فضای خانواده را با حلم و بردباری علوی، حسن و زیبایی فاطمی، فضل و احسان حسنی و حیای حسینی نورانی کنیم و با اعتماد به نظارت و یاری آن‌ها حسن ظن‌مان را بالا ببریم و با ذکر نام آن‌ها ذائقه خود را و با انس به احادیث سخن خود را شیرین کنیم، به وسیله‌ همراهی با صدیقین به صداقت راه یابیم و با اطاعت اوامر آن‌ها مطیع خدا شویم و تمرین این اطاعت را در خانواده نسبت به هم اجرا کنیم و البته تا زمانی که در برابر ناملایمات صبر نکنیم، نمی‌توانیم به قله‌ کمال راه یابیم و در این راه با مدارا با همسرمان سازگار شویم و با هم بسازیم.

 

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:
© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.