http://www.Lorestan-Tebyan.ir     ۱۳۸۹ يکشنبه ۱۴ شهريور -اِلأَحَّد ٢٦ رمضان ١٤٣١ - Sunday September 2010
                                                                       
تماس با ما نقشه وب سایت جستجو در وب سایت بازگشت به صفحه اصلی
     
    
 
   
 


/sub.aspx?id=1688
/sub.aspx?id=1775
http://tebyan-lorestan.ir/sub.aspx?id=1552
/index.aspx?pim=2&pip=6
/sub.aspx?id=1771



در صورتی که مایلید دوستان شما نیز از این مطلب استفاده کنند , کافیست نام و آدرس ایمیل خود و دوست خود  را وارد نموده تا این مطلب به دوستتان ارسال شود.
 




تعداد نمایش تا این لحظه :    63   بازدید

تاریخ درج مطلب : 24/3/1389
چربي لبنيات براي سلامت قلب مفيد است
بر اساس يک تحقيق جديد مصرف غذاهاي لبني به محافظت از قلب کمک مي کند.

به گزارش رويترز هلث، غذاهاي لبني منبع اصلي چربي اشباع شده در رژيم غذايي هستند که با ابتلا به بيماري قلبي همراه هستند.

با اين وجود دکتر "ايوا وارنسجو" از دانشگاه "اوپسالا" در سوئد و همکارانش در مجله آمريکايي "Clinical Nutrition" ، نوشتند: شواهدي وجود دارد که نشان مي دهند غذاهاي لبني به راستي براي سلامت قلب مفيد هستند. براي مثال غذاهاي لبني فشار خون را پايين مي آورد و سطح کلسترول را کاهش مي دهند.

در اين مطالعه محققان سطوح دو نشانگر زيستي چربي شير را در 444 بيمار مبتلا به حمله قلبي و 556 فرد سالم بررسي کردند.

اين مواد "پنتادکانويک اسيد" pentadecanoic acid و "هپتادکانويک اسيد" heptadecanoic acidنشان مي دهند که يک شخص چه مقدار چربي لبنياتي مصرف کرده است.

محققان دريافتند افرادي که بالاترين سطح نشانگرهاي زيستي چربي شير را دارنددر معرض پايين ترين خطر ابتلا به حمله قلبي قرار دادند .

در اين مطالعه همچنين ديده شد که اين خطر در زنانيکه بالاترين سطوح نشانگرهاي زيستي چربي شير را در خون خود داشتند 26 درصد و در مردان 9 درصد کاهش يافت.

غذاهاي لبني حاوي شماري از مواد بالقوه مفيدي مانند کلسيم، ويتامين دي و پتاسيم هستند.

همچنين نشان داده شده است که غذاهاي لبني سطح کلسترول خوب HDL را افزايش مي دهد.

اين محققان "اعلام کردند: در حال حاضر نمي توان مکانيزيم دقيق اين ارتباط را استنباط کرد اما طيفي از مولفه هاي زيست فعال موجود ماتريس غذايي محصولات شير و همچنين عوامل مرتبط با شيوه زندگي همگي در اين ارتباط هاي مشاهده شده مشارکت دارند.

اين مطالعه شماره 19 مه 2010 مجله آمريکايي Clinical Nutrition منتشر شده است.
 
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سازمان تبلیغات اسلامی استان لرستان میباشد
استفاده از مطالب با ذکر تبیان لرستان مجاز میباشد