امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۴/۱۲/۲۲ تعداد بازدید: ۱۶۰
print

  امروز پیکر سه شهید گمنام به خرم‌آباد وارد شد تا شهر معطر به وجود بهشتی شهدا شود، اینجا مسافران جزیره مجنون قیامتی به پا کرده‌اند.

ورود پیکر پاک سه شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس همزمان با ایام فاطمیه حال و هوای خاصی به شهر خرم آباد داده است.

خیل عظیمی از مردم خرم آباد از صبح امروز در پادگان امام حسین (ع) محل شروع حرکت کاروان سه شهید گمنام حضور پیدا کردند تا مبادا از کاروان عاشقان جا بمانند.

در ابتدای مراسم، نماز این سه شهید گمنام توسط آیت الله سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد و اقشار مختلف اقامه شد سپس کاروان عاشقان راه افتاد تا در حسینیه ثار الله(ع) توقف کند.

مردم شهر در طول مسیر دسته دسته خود را به کاروان شهدا می رسانند، بوی بغض و گریه شهر را فرا گرفته است و زنان و مردان چنان غرق در ماتم و عزا شده اند که گویی در حال وداع با عزیزان خود هستند.

اینجا همه چیز بوی غربت می دهد، بوی عشق، بوی ایثار، بوی فداکاری... امروز خرم آباد معطر به بوی بهشت است، معطر به بوی سروهای سبز و ماندگاری است که پس از سال ها دوری از وطن خویش امروز لبخندی شیرین بر لبان آن ها نقش خواهد بست.

مسیر حرکت کاروان از خیابان های اصلی شهر خرم آباد می گذرد و کسبه و بازاریان با دیدن کاروان شهدا مغازه های خود را رها کرده و با دنبال کردن تابوت های شهدا نشان می دهند احترام به شهدا در هر شرایطی و تا همیشه تاریخ وظیفه همگان است.

مادران و دختران شهر با نزدیک کردن خود به تابوت های شهدا پارچه هایی را به تابوت آن ها متبرک کرده و هر یک زیر لب زمزمه ای عاشقانه سر می دهند و سپس هر یک جای خود را به دیگران می دهند تا آن ها نیز لحظه ای هر چند کوتاه با شهدا خلوت کنند.

کاروان شهدا مسیر زیادی را می پیماید تا در نهایت به حسینیه ثارالله (ع) می رسد، سیل جمعیت آنقدر زیاد است که این حسینیه گنجایش پذیرش عاشقان شهدا را نداشته و به همین منظور مراسم عزاداری حضرت زهرا(ع) و وداع با شهدای گمنام در خیابان منتهی به حسینیه برگزار می شود.

دختر بچه ای را می بینم که با کاروان شهدا همگام شده و با دستان کوچک خود بر سینه می زند، از او درباره علت حضورش می پرسم، می گوید: من همیشه دوست داشتم در مراسم تشییع شهدا شرکت کنم و از دیروز که شنیدم قرار است شهدا به شهر ما بیایند منتظر بودم صبح شود و خود را به این کاروان برسانم.

زینب هشت ساله همچون مادر میانسالش از مقام شهدا و ایثارگری های آن ها به زیبایی سخن می گوید و اضافه می کند: ما همیشه مدیون شهدا هستیم زیرا اگر فداکاری آن ها نبود ما اکنون در آرامش به سر نمی بردیم.

مادر پیری در گوشه ای نشسته و آرام آرام گریه می کند، از او می خواهم حال و هوایش را برایم توصیف کند، می گوید: من به یاد مادران شهدا امروز به این مراسم آمده ام، به یاد مادران این سه شهیدی که الان در این جمع حضور ندارند.

این مادر به حرفهایش اضافه می کند: از خدا می خواهم تمام مادرانی که فرزندان مفقود الاثر دارند هر چه زودتر به گمشده خود برسند.

زن جوانی نیز در میان جمعیت با صدای بلند گریه می کند و زیرلب با خود زمزمه می کند، از او عذرخواهی می کنم که مزاحم نجواهایش شده ام، از حس و حالش سوال می کنم، و او تنها یک جمله می گوید: شهدا شرمنده ایم.

امروز مردم خرم آباد آمده بودند که بار دیگر عشق و علاقه خود را به شهدا، امام شهدا و رهبری نشان دهند، آمده بودند بگویند شهدا راه شما را ادامه خواهیم داد و تا پای جان از آرمان های شما دفاع می کنیم.

نماینده ستاد تفحص شهدا در استان لرستان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه این سه شهید گمنام اخیرا در مناطق عملیاتی جزیره مجنون و فکه تفحص شده اند، اظهار داشت: سه شهید گمنام امروز در حسینه ثار الله (ع) خرم آباد مستقر شده و امشب در شب شهادت حضرت فاطمه (ع) در کنار این شهدا خواهیم بود.

سرهنگ ناصر فرید افزود: فردا صبح دو شهید در شهر چالان چولان و شهید دیگر در پادگان امام علی (ع) شهر خرم آباد تشییع و تدفین خواهند شد.

وی یادآور شد: فردا همزمان با سالگرد شهادت حضرت زهرا (س) در سراسر کشور ۱۱۷ شهید در ۲۱ نقطه، و ۱۷ استان سراسر کشور تشییع و تدفین خواهند شد.

بنابراین گزارش، مراسم شبی با شهدا امشب راس ساعت ۲۰:۳۰ در محل حسینیه ثارالله (ع) خرم آباد و در کنار این سه شهید گمنام برگزار خواهد شد.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.