امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۴/۲۸ تعداد بازدید: ۲۱۵
print

مردم با یک رنگی انقلاب را به پیروزی رساندند

رئیس جمهور با اشاره به روزهای نخست انقلاب اسلامی اظهار داشت: در آن روزها همه مردم ایران با یک رنگی و با اینکه همه هم نظر و هم مذهب نبودند دست در دست هم انقلاب را به پیروزی رساندند.

 حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در جمع علما ایثارگران و نخبگان کرمانشاهی گفت: کرمانشاه جایگاه بسیار ویژه ای هم درتاریخ علمی کشور داشته و هم از نظر جغرافیایی شرایط بسیار خاصی دارد.

وی افزود: مردم کرمانشاه در طول تاریخ مخصوصا در دوران دفاع مقدس از نظام و میهن دفاع کرده اند و هر کاری که برای این مردم انجام دهیم قابل ذکر نیست.

روحانی با اشاره به روزهای نخست انقلاب اسلامی اظهار داشت: در آن روزها همه مردم ایران با یکرنگی و با اینکه همه هم نظر و هم مذهب نبودند دست در دست هم انقلاب را به پیروزی  رساندند.

وی همچنین با اشاره به روزهای دفاع مقدس و آزادسازی پاوه اظهار داشت: وقتی امام همه نیروهای نظامی کشور را در اختیار دارد ولی پیام می دهند که مردم پای کار بیابند این یک نشانه است برای همدلی.

حجت الاسلام روحانی با مقایسه وقایع ترکیه با پیروزی انقلاب ایران اظهار داشت: آنچه که این روزها در ماجرای ترکیه اتفاق افتاد بازخوانی وقایع ۲۱ و ۲۲ بهمن در ایران است که مقامات دولتی مردم را برای کمک به دولت فراخوان کردند.

روحانی ادامه داد: هنر باید این باشد که کسانی را که با ما مشکل دارند جذب کنیم وگرنه دعوا که کاری ندارد، باید بدی را با خوبی جواب داد.

وی همچنین با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ایام انتخابات اظهار داشت: ایشان زیبا فرمودند که ما باید کسانی را که با نظام هم مشکل دارند جذب کنیم، ما همه در یک کشور و در یک کشتی هستیم.

روحانی با اشاره به اینکه کار وزیران اقتصادی کابینه در تداوم کار وزارت خارجه برای حل مشکلات است، گفت: پیشبرد برجام بازگشایی راه است و بعد از اینکه میدان مین پاکسازی شده است عده ای می گویند پس چرا کاری نشده است؟ تازه راه باز شده و باید الان یگان زرهی پیش برود.

باید آرامش کشور را در شرایط ناآرام منطقه حذف کنیم

وی گفت: اختلاف سلیقه همه جا هست و این طبیعی است ما باید این آرامشی را که در کشور هست در این شرایط نا آرام منطقه حفظ کنیم.

رئیس جمهور، کرمانشاه را داری ظرفیت ها و نعمات بزرگ خدادادی عنوان کرد و گفت: در هر جا که سختی و دشواری هست قطعا نعمت هم هست و دولت برای شکوفایی این استان برنامه ریزی دارد.

روحانی ادامه داد: در طول سالهای ۹۳ تا اوایل ۹۷ برای طرح های استان کرمانشاه ۷ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در نظر داریم که در همین سال ۹۵ حدود ۲۸۰۰ میلیارد تومان در بخش آب سرمایه گذاری خواهیم داشت و البته در سال ۹۶ و ۹۷ هم ۲۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد شد.

روحانی اشتغالزایی این طرحها را برای کرمانشاه ۹۰ هزار شغل جدید عنوان کرد.

رئیس جمهور با اشاره به معضل بیکاری کرمانشاه گفت: این استان که سالانه ۵۰۰ میلیمتر بارندگی دارد باید قدم به قدم تبدیل به باغات و محصولات کشاورزی شود مانند همه کشورهایی که بارندگی آنها در همین حدود است و برای این مهم باید از طرح هایی مثل باغات شیب دار و گل خانه ها استفاده کرد.

برای رفع مشکلات حوزه اقتصادی باید دست به دست هم دهیم

وی ادامه داد: برای رفع مشکلات مخصوصا حوزه اقتصادی در سراسر کشور و در کرمانشاه باید دست به دست هم بدهیم.

رئیس جمهور با اشاره سه ساله شدن دولت گفت: در بخش های مختلف اگر آمار را نگاه کنیم مثلا در بخش کشاورزی در سال ۹۲ محصول گندم ما ۴ میلیون تن بود در حالی که امسال ۱۰ میلیون تن خواهد بود و نیازی به خرید گندم از خارج نداریم. در شکر ما ۲ میلیون و ۱۳۴ هزار تن شکر تولید می کنیم که این یک رکورد است.

روحانی یکی دیگر از موفقیت های دولت را کار در حوزه گلخانه ها مخصوصا در استان کرمانشاه عنوان کرد.

رئیس جمهور با جمع بندی نهایی سخنان خود اظهار داشت: برای رفع معضل بیکاری کشور باید از این فکر بیرون بیاییم که همه جوانها باید استخدام شوند. دولت باید زمینه را مساعد کند و برای اشتغال مردم باید بیایند و وارد میدان شوند.

رئیس دولت یازدهم تصریح کرد: اساس کار این است که فرهیختگان و بزرگان این استان برای کار و توسعه شرایط را فراهم کنند.

راه آهن تا پایان این دولت به کرمانشاه می رسد

روحانی با اشاره به مسئله مهم و زیربنایی حمل و نقل قول داد که راه آهن تا پایان این دولت به کرمانشاه برسد.

رییس جمهور با اشاره به ضرورت خودداری از ایجاد یاس و نا امیدی در کشور اظهار داشت: بذر نا امیدی و یاس پاشیدن چیزی به کسی نداده است. این کارها را می شود در زمان انتخابات برای فضای آن روزها و شور آفرینی انجام داد اما قرار نیست تا این انتخابات تمام نشده وارد فضای انتخاباتی بعدی شویم.

روحانی گفت: شرایط ما در کشور هر روز از روز قبل بهتر است و این همواره وجود داشته است و این در سایه امید محقق می شود.

وی در پایان گفت: امیدوارم در سایه وحدتی که خدا به ما داده و در سایه همدلی قوا و با وجود رهبری که داریم در مسیر داشتن ایرانی آباد و کرمانشاهی آباد حرکت کنیم.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.