امام مهدی (عج): من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم
۱۳۹۵/۷/۵ تعداد بازدید: ۱۱۹۱
print

سهم قرآن در مجالس عزاداری هیئت‌های مذهبی ضعیف است

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور سهم قرآن در مجالس عزاداری امام حسین(ع) در هیئت‌ها را تا حدودی ضعیف دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان،حجت‌الاسلام والمسلمین حسین روحانی‌نژاد، معاون امور فرهنگی وتبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور در همایش بزرگ عاشورائیان که در خرم‌آباد برگزارشد، گفت: وقتی در زمان پیامبراکرم(ص) مردم خواستند از تلاش‌های پیامبراکرم(ص) قدردانی کنند پیامبراکرم اجر و مزد خود را دوستی و محبت مردم نسبت به اهل‌بیت(ع) قرار داد لذا می‌طلبد ما اهل‌بیت را دوست داشته باشیم و محبت و مودت اهل‌بیت را در دلهایمان تقویت کنیم.

وی با بیان این‌که تنها توقع پیامبراکرم(ص) از امت محبت اهل‌بیت(ع) بود، افزود: در احادیث و روایات آمده است که اگر کسی با حُب آل رسول از دنیا برود او آمرزیده می‌شود مگر این‌که حق‌الناسی بر گردن او باشد دوستی اهل‌بیت پیامبر باعث می‌شود انسان با ایمان کامل شده از این دنیا برود، ملک‌الموت در حین گرفتن جان او مژده بهشت به او می‌دهد همین طور نکیر و منکر به او مژده بهشت می‌دهند، خداوند قبرچنین کسی را محل زیارت ملائکه قرار خواهد داد.
روحانی‌نژاد اضافه کرد: در مقابل اگر کسی با دشمنی پیامبر و اهل‌بیت(ع) از دنیا برود روز قیامت می‌آید در حالی‌که در پیشانی او نوشته شده او از رحمت خدا مؤبوس و به‌دور است.
معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان این‌که عزاداری امام حسین(ع) یک ظرفیت و یک سرمایه اجتماعی است، گفت: دشمن با توجه به این‌که به اهمیت مجالس عزاداری امام حسین(ع) پی برده لذا در مسیر برگزاری این شعائر دینی مشکل ایجاد می‌کند که ما وظیفه داریم از این سرمایه معنوی صیانت کنیم و اجازه ندهیم دشمن خدشه‌ای به این عزاداری‌ها وارد کند.
وی ادامه داد: دشمن چون به توانمندی این مجالس پی برده لذا به‌دنبال خاموش کردن این جریان است و در این راستا عاشورا را به‌گونه ای معرفی می‌کند که افراد بگویند این حادثه با عقل و منطق سازگار نیست و این درحالی است که قیام امام حسین(ع) مملو از عقلانیت و منطق است.
حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد ادامه داد: دشمن از شهادت که ریشه در عاشورا دارد و مهدویت که ریشه در انتطار دارد و همچنین ولایت فقیه به‌عنوان قدرت‌های نرم انقلاب اسلامی بسیار واهمه دارد لذا ما وظیفه داریم معارف و مکتب اهل‌بیت(ع)را به مردم معرفی کنیم.
وی گفت: به برکت این مجالس و محافل عزاداری امام حسین(ع) و مساجد است که دینداری مردم تقویت می‌شود لذا هیئت‌های مذهبی و مداحان باید از اشعاری استفاده کنند که منجر به بالا رفتن معرفت دینی در مخاطب شود.
معاون سازمان تبلیغات اسلامی کشور با تاکید بر این‌که محتوای مداحی‌ها و اشعار در مجالس عزاداری امام حسین(ع) نباید منفعل و آزاردهنده باشد،اظهارکرد: وهابیون دو ایرادی که به عزاداری‌های ما وارد می‌کنند مسئله قرآن ونماز است که می‌طلبد قران و نماز به‌ویژه اقامه نماز ظهر عاشورا مورد توجه هیئت‌های عزاداری باشد.
وی با تاکید بر این‌که عزاداری برای امام حسین(ع) باید همراه با نماز باشد تا پاسخی به وهابیت داده باشیم، گفت: در مجالس عزاداری امام حسین(ع) که در هیئت‌ها برگزار می‌شود باید به امر به معروف و نهی از منکر نیز توجه شود به‌جای استفاده از تمثال ائمه باید از عکس شهدای منا و شهدای حرم و فرماندهان شهید استفاده شود.
روحانی‌نژاد سهم قرآن در مجالس عزاداری امام حسین(ع) در هیئت‌ها را تا حدودی ضعیف دانست و افزود: باید سهمی از این مجالس و محافل هم به قرآن داده شود.

  • - گردآوری: تبیان لرستان
نظرات

 نام:
 *نظر:

مطالب مشابه

© کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.